וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניה מתרחבת: 3,000 דירות חדשות ייבנו בעיר

רנית נחום הלוי

24.1.2011 / 9:25

נתניה לא מפסיקה לצמוח: 2,000 דירות חדשות ייתוספו לעיר, שתורחב מזרחה על חשבון יישובים אחרים. בנוסף, מקודם פרויקט פינוי בינוי במרכז הישן במסגרתו ייבנו 930 דירות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז תחדש בקרוב את הדיונים להקמת שתי שכונות חדשות בין נתניה ליישוב נורדיה, שתכלול כ-2,000 דירות. התוכנית צפויה להשתרע על שטח של כ-500 דונם במזרח העיר, ובמסגרתה יבנו שתי שכונות חדשות ממזרח השכונות הוותיקות של נתניה, קריית רבין ושיכון ותיקים, לכיוון בית העלמין של נורדיה. השטחים הללו הם שטחים חדשים שיועברו לתחום השיפוט של נתניה.

מדובר בשתי תוכניות שמתגלגלות בוועדות התכנון מ-1998, וכונו "תוכנית הבננה" ו"תוכנית הגולף". הראשונה קודמה להקמת שכונת מגורים בצורת בננה והשנייה דיברה על קידום פרויקט מגורים ושטחי גולף, על שטח של יותר מ-1,000 דונם. עד היום התעכבו התוכניות בשל דרישת הוועדה המחוזית לתכנן במסגרתה גם פארק מטרופוליני, ולכן עצרה את הדיונים עד לסיום התכנון של הפארק.

גורם נוסף שהביא לעיכוב היה סכסוך בין נתניה לרשויות המקומיות קדימה-צורן, אבן יהודה והמועצות האזוריות עמק חפר, לב השרון וחוף השרון, לגבי הרחבת שטח השיפוט של נתניה. כעת, שהתוכניות לפיתוח הפארק נמצאות לקראת הפקדה ואישור סופי, והרשויות הגיעו להסדר להרחבת שטח השיפוט של נתניה, נסללה הדרך לקידום שתי התוכניות.

מלבד השכונות, המתחם יכלול גם בית עלמין, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי מסחר ומשרדים בסמוך לשכונת קריית השרון.

התחדשות גם במרכז העיר

בנוסף לתוכניות לפתח שטחים במזרח העיר, יש גם תוכניות לחדש את המרכז הישן. העירייה מקדמת פרויקט פינוי בינוי בשכונת בן ציון שבמסגרתו ייבנו 930 דירות.

השכונה, שהוקמה כשיכון ציבורי בשנות ה-50, משתרעת על כ-8.5 דונמים וכוללת בניינים בני שתי קומות. לפי תוכניות העירייה, ייהרסו 18 מבנים שבהם כ-90 דירות בצפון שכונת בן ציון, ובמקומם ייבנו כ-930 דירות.

אחת הבעיות שמגבילות את פינוי השכונה ובינויה היא מספר הדירות שניתן לבנות בה, שיהוו תמריץ כלכלי ליזם. במצב הקיים, מימוש הבנייה יוצר צפיפות חריפה, ולכן ייצרה העירייה מנוף כלכלי ייחודי, של ניוד זכויות שבמסגרתו חלק מהדירות ייבנו בצפון השכונה וחלק בדרום השכונה סמוך לרחוב האר"י. התוכנית כוללת שינוי ייעוד של קרקע מחקלאות למגורים.

בחלק הצפוני ייבנו בניינים עד 16 קומות שיכללו 318 דירות, ובמתחם בדרום השכונה ייבנו מגדלים בגובה של 19-21 קומות ובהם 612 דירות נוספות.

עיריית נתניה אישרה את הפרטים ומסרה שהיא רואה במתחם בן ציון אתר בעדיפות עליונה להתחדשות עירונית - גם מבחינת תכנון וניצולת הקרקע וגם משיקולים חברתיים. בשנים האחרונות היא עשתה מאמצים למצוא פתרון לשכונה.

עמיר ריטוב, ראש מועצה אזורית לב השרון מסר: "אנו מרוצים מההסכם שהושג עם נתניה ומעריכים ששיתוף הפעולה יתרום לשתי הרשויות. הדבר שעומד לנגד עינינו הוא לדאוג לאינטרסים של מושב נורדיה ולסייע במאבק למען השמירה על זכויותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully