וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שריפה? רכבת פונתה בשל עשן מאחד הקרונות

אבי בר-אלי

24.1.2011 / 9:32

נוסעי רכבת שעשתה דרכה מרחובות לת"א נאלצו להתפנות בשל עשן שהחל לצאת מאחד הקרונות, זאת לאחר שנהג הקטר שכח לשחרר את הבלם האחורי. רק לפני שנה טעות דומה הביאה לשריפתו של קרון

רכבת נוסעים שיצאה הבוקר מרחובות לתל אביב עצרה בתחנת באר יעקב לאחר שעשן החל לעלות מן הקרון האחרון במערך הרכבת. נוסעי הרכבת פונו ללא פגע - והועברו לרכבת חלופית.

מתחקור ראשוני עולה כי הרכבת נסעה פרק זמן מסוים למרות שנהג הקטר לא שיחרר את הבלם האחורי. אין מדובר בטעות נדירה ברכבת ישראל - ומקרים דומים אירעו בשנים האחרונות מספר פעמים, ואף הביאו לפני כשנה לשריפתו כליל של קרון נוסעים ריק בדרום תל אביב.

תקלה זו אינה קשורה לפיכך לארוע התלקחות רכבת הנוסעים לפני כחודש סמוך לשפיים. בסוף השבוע דיווחה הרכבת כי איתרה חברת רכבת ישראל את הסיבה לאירוע החמור שהביא לפציעת עשרות נוסעי רכבת ולשריפתם כליל של שלושה קרונועים (קרונות ממונעים). מדו"ח הביניים שהגישו המומחים החיצוניים ששכרה הרכבת עולה כי מדובר בתקלה טכנית נקודתית שנגרמה כתוצאה מעבודות תיקון שנעשו בקרונות בעבר - ולא בכשל מערכתי כולל. לפיכך, החלה אתמול הרכבת בהשבתם לפעילות של צי הקרונועים (IC3) שברשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully