וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: מחירי הדלק - בגלל איכות הסביבה

משרד האוצר הגיב למחאה הציבורית המתפשטת בשל העלאת המסים על הדלק בישראל. לפי המשרד, ההחלטה להתמקד בדלק נבעה בין השאר משיקולי איכות הסביבה

מחאת הציבור נגד העלאת מחירי הדלק, שהגיעה היום (שני) עד לקריית הממשלה בירושלים, בתום נסיעת מחאה של יותר ממאה כלי רכב, זוכה למענה ממשרד האוצר, שמפרסם תגובה המבקשת להגיב ולהסביר מדוע עלה מס הבלו, האחראי על העלייה האחרונה במחירי הבנזין.

לפי הודעת משרד האוצר, למרות מדיניות הממשלה להפחית במסים, לא ניתן להורידם בכלל התחומים ועל כן, כדי לעמוד ביעד הגרעון, נדרשה הכנסה מסויימת ממסים.

"ממשלת ישראל שמה לה למטרה מתווה של מדיניות מסים יורדת ליחידים וחברות. במסגרת מטרה זו הוקטנו ורווחו מדרגות המס, כמו כן הוחלט על הרחבת תוכנית מס הכנסה שלילי. עם זאת, על מנת לעמוד ביעד הגרעון שנקבע בחקיקה נדרשת הכנסה מסוימת ממיסים", נכתב בתגובת משרד האוצר.

לפי הודעת המשרד, ההחלטה להתמקד דווקא במס שישפיע על מחיר הדלק נובעת, בין השאר, משיקולי איכות הסביבה. "במסגרת הכנת התקציב לשנים 2011-2012 נבחנו כלל האפשרויות להגדלת ההכנסה ממיסים. ההחלטה על העלאת המיסים התקבלה תוך שקילת שיקולים רחבים נוספים כגון איכות הסביבה וההשפעות החיצוניות. המס על הדלק (בלו) היה בין המיסים שהועלו מסיבות אלו", נכתב.

במשרד האוצר הוסיפו עוד כי "חשוב לציין כי מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית מוצמדים למדד המחירים לצרכן ולא למחירי הדלק, על כן מדובר בפועל בהעמקת הסבסוד הממשלתי לתחבורה הציבורית וזאת הודות לתועלות הסביבתיות והמשקיות הגלומות בה. כמו כן, העלאת המס על הדלק בינואר 2011 היוותה פחות ממחצית מסך העלייה במחירי הדלק כאשר עיקר העלאה הינה תוצאה של עליה כללית במחירי הדלקים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully