וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר העלה את הריבית ל-2.25%

ואדים סבידרסקי

24.1.2011 / 17:30

לאחר שלושה חודשים בהם נותרה על כנה, הודיע נגיד בנק ישראל על העלאת הריבית במשק ב-0.25% וכעת היא תעמוד על 2.25%. בנק ישראל: "הריבית תעלה ל-3.3% בתוך שנה"

בנק ישראל העלה את הריבית במשק לחודש פברואר ב-0.25% לרמה של 2.25% וזאת לאחר 3 החלטות קודמות רציפות להותיר את הריבית ללא שינוי. קונסנזוס הכלכלנים והחזאים סבר כי הריבית תעלה בשיעור זה.

מדד המחירים לצרכן, בין הגורמים המשפיעים ביותר על החלטת הריבית של בנק ישראל, עלה בחודש דצמבר ב-0.4% - מעל לתחזית הכלכלנים אשר ציפו לעליה 0.3% בממוצע, והשלים עליה שנתית של 2.7% ב-2010, סמוך לגבול העליון של יעד האינפלציה הממשלתי אשר עומד על 3% בשנה.

בהחלטה הקודמת הביע בנק ישראל דאגה מהיחלשות הנמשכת של דולר ופגיעה אפשרית ביצוא הישראלי, כעת, צעדי התערבות בשוק המט"ח מאפשרים לנגיד וחברי הנהלת בנק ישראל המשתתפים בדיון בפורום מצומצם, להתמקד בצינון עליית המחירים במשק.

הערכת חטיבת המחקר בבנק ישראל היא שהאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תעמוד על 2.6%, תוך העלאה הדרגתית של הריבית לכ-3.3% בתוך שנה. בבנק חוזרים על ההודעה מהחודשים האחרונים לפיה ההחלטה לעלות את הריבית לחודש פברואר לרמה של 2.25% עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית" שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתמוך בהמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

קצב עליית הריבית אינו קבוע, אלא תלוי בסביבת האינפלציה, הצמיחה במשק הישראלי והעולמי, המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתחשב בהתפתחות שערי החליפין של השקל. ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully