וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר תהפוך לספקית האינטרנט הגדולה בישראל?

אמיתי זיו ואורה קורן

25.1.2011 / 9:00

מסתמן כי הרשות להגבלים עסקיים תאשר את מיזוג פרטנר-סמייל ובכך תהפוך ספקית הגדולה בארץ. עם אישור המיזוג צפויות הכנסות החברה להגיע לכ-7.2 מיליארד שקל

שלושה חודשים מאז שחתמה פרטנר (0.62% , 7300.0) על חוזה לרכישת 012 סמייל מידי יוסי מימן, נראה כי העסקה קרובה לאישור. ל-TheMarker נודע כי הדיונים בנושא אישור המיזוג הגיעו לישורת האחרונה ברשות להגבלים עסקיים, וכעת מסתמן כי העסקה תאושר ופרטנר תוכל להשלים את הרכישה.

פרטנר, שבשליטת אילן בן-דב, חתמה על חוזה לרכישת סמייל ב-13 באוקטובר 2010. החברה התחייבה לשלם סכום של 1.5 מיליארד שקל על החברה למימן, שמחזיק בסמייל באמצעות אמפל. מימן רכש את סמייל רק עשרה חודשים קודם לכן, בסכום של 1.2 מיליארד שקל. מאז העסקה, אישורה נבדק על ידי הרשות להגבלים עסקיים. לפרטנר וסמייל כמה תחומי פעילות חופפים: שתי החברות הן ספקיות אינטרנט וחברות טלפוניה קווית (בטכנולוגיית VOB). בנוסף, לסמייל היו שאיפות להיכנס להתחרות בפרטנר בשוק הסלולר, אם במודל מלא ואם במודל וירטואלי, וסמייל אף הגישה בקשה לרישיון MVNO. מסיבות אלה, נבדק אם מיזוג החברות לא יפגע בתחרותיות במשק.

לא ידוע אם המיזוג יותנה בתנאים מגבילים כלשהם. בעבר הרשות להגבלים עסקיים התנגדה לאישור המיזוג בין 013 נטוויז'ן ו-HOT, והוא לא יצא לפועל. הרשות התנגדה למיזוג בזק ו-yes.

אם אכן יתקבל אישור הרשות להגבלים עסקיים לעסקה, פרטנר וסמייל צריכות להמתין לאישור של משרד התקשורת, אך שם אין כוונה להערים קשיים נוספים. עד כה, משרד התקשורת אישר את כל העסקות שבענף מיד אחרי אישור הרשות להגבלים. בעבר, היו במשרד התקשורת שדיברו על התניית אישור העסקה בהתגברות התחרות בשוק הסלולר, אך מאז כבר נחתם הסכם MVNO ראשון בשוק.

אישור המיזוג הוא בשורה טובה ל-012 סמייל, שהיא חברת התקשורת היחידה בשוק שאינה קשורה בקבוצה כלשהי. גם עבור פרטנר מדובר בחדשות טובות. רכישת סמייל תאפשר לפרטנר להתמקד בפעילות הסלולר שלה, ולהעביר את פעילות הטלפון הקווי והאינטרנט - הלא רווחית - לסמייל.

עם אישור המיזוג צפויה פרטנר להפוך לקבוצת תקשורת עם מחזור שנתי (מצרפי) של כ-7.2 מיליארד שקל בשנה. פרטנר תהפוך להיות ספקית האינטרנט הגדולה במדינה עם כ-660 אלף לקוחות, וחברת הטלפון הקווי השלישית בגדולה במדינה, עם כ-240 אלף לקוחות.

שוק ריכוזי יותר - ותחרותי יותר

אישור המיזוג מסמן את התכנסות שוק התקשורת המקומי לארבע קבוצות תקשורת: קבוצת בזק, קבוצת אי.די.בי (סלקום ונטוויז'ן), קבוצת HOT-מירס וקבוצת פרטנר. שוק כזה הוא ריכוזי יותר, אך צפוי לאפשר תחרות חופשית בין הקבוצות ללא הגבלות רגולטוריות על השחקנים הגדולים ו"הגנות ינוקא" על השחקנים קטנים. באחרונה התעניינו כמה חברות במכרז תדרי הסלולר המתקרב, מה שעשוי ליצור קבוצת תקשורת חמישית בישראל.

סמוך לעסקה אמר יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר: "משרד התקשורת שואף זה שנים שיוקמו בישראל ארבע קבוצות תקשורת גדולות. כוח השוק של פרטנר וסמייל יחד אינו מהותי לשוק כולו. השילוב בין שתי החברות ייצור קבוצת תקשורת חזקה שתוכל בבוא היום להיכנס גם לתחום התקשורת הקווית באמצעות שיתוף פעולה עם חברת החשמל. הרכישה של 012 סמייל תאפשר לפרטנר להתמקד בעסקי הליבה הסלולריים, כאשר 012 סמייל תמשיך להתמקד בעסקי הליבה הנוכחיים שלה. כתוצאה מהרכישה, נתון ה-EBITDA של פרטנר בטווח הבינוני צפוי לגדול בכ-350 מיליון שקל בשנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully