וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית הצמיחה לישראל יורדת - בגלל הנדל"ן והשקל

25.1.2011 / 9:30

ה-IMF הורידה את תחזית הצמיחה של ישראל לשנה הקרובה ל-3.5%, מאחר והיא צופה שהלחצים האינפלציוניים ימשיכו להתגבר. בעולם לעומת זאת, הועלתה התחזית ל-4.4%

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הורידה את תחזית הצמיחה לכלכלה הישראלית בעקבות הלחצים האינפלציוניים. תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית הועלתה.

קרן המטבע מסרה כי כלכלת ישראל צפויה לצמוח ב-3.5% ב-2011 - ירידה לעומת תחזית ה-IMF מאוקטובר, שבה צפתה צמיחה של 3.9%. בתחזית אשר פורסמה יום לאחר שבנק ישראל העלה את הריבית לראשונה זה ארבעה חודשים, הודיעה הקרן כי היא צופה שהאינפלציה בישראל תואץ ל-2.7% השנה לאחר שבשנה שעברה עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.2%.

בדו"ח, שהוכן לפני הודעת הריבית של בנק ישראל, מסרה הקרן כי היא צופה שהריבית תמשיך לעלות. "ואולם אם מדיניות התקציב תישאר ללא שינוי, יהיה צורך בהעלאות נוספות של הריבית ובקצב מהיר יותר - אפילו אם הדבר יכביד על השקל - כדי לרסן את האינפלציה", נכתב בתחזית.

"התחזיות לאינפלציה עלו לטווח העליון של היעד, מחירי הבתים זינקו והשקל התחזק בחדות", הודיעה ה-IMF. "אף שכל המגמות הללו מצביעות על ביצועים חזקים יחסית לכלכלה הישראלית, הרשויות צריכות לדאוג שיישארו בשליטה".

בתחזית הכלכלה העולמית המעודכנת, ציינה הקרן כי הכלכלה העולמית צפויה לצמוח השנה ב-4.4% - גבוה מעט מצמיחה של 4.2% שצפתה בתחזית הקודמת באוקטובר. בשנה הבאה צופה הקרן צמיחה של 4.5%.

לפי ה-IMF, הטבות המס בארה"ב יתרמו לצמיחה בתמ"ג של ארה"ב 0.5% בעוד שחבילת תמריצים ביפן צפויה גם היא לתרום להתאוששות הכלכלה העולמית.

מביטים לעבר הכלכלות המתעוררות

עם זאת, הקרן העלתה את תחזית הצמיחה של הכלכלות המפותחות ל-2011 ל-2.5% לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 2.2%. בקרן הזהירו כי בשנה הבאה צפויה הצמיחה להישאר בשיעור של 2.5% אך קצב זה אינו מהיר מספיק בכדי להוריד את שיעורי האבטלה הגבוהים.

על פי התחזית, צפויה כלכלת ארה"ב לצמוח ב-3% השנה. בכך העלתה הקרן באופן חד את התחזית לאחר שבאוקטובר צפתה צמיחה של 2.3% בלבד בתמ"ג האמריקאי השנה. בשנה הבאה צופה הקרן צמיחה של 2.7% בכלכלת ארה"ב.

על פי התחזית, כלכלת יפן צפויה לצמוח ב-1.6% השנה, צמיחה שתואץ מעט ל-1.8% בשנה הבאה. את תחזית הצמיחה לגוש היורו הותירה ה-IMF ללא שינוי, והיא צופה כי התמ"ג האירופי יצמח ב-1.5% השנה וב-1.7% ב-2012. את התחזית לכלכלת גרמניה העלתה הקרן ל-2.2% לעומת 2% בתחזית הקודמת, וזאת בשל התחזקות הביקוש המקומי.

קרן המטבע הבינלאומית צופה כי הכלכלות המתעוררות, אשר כוללות את סין, ברזיל, הודו ורוסיה, ימשיכו להוביל את הצמיחה העולמית, אך הזהירה מפני לחצים אינפלציוניים במדינות אלה. תחזית הצמיחה לכלכלות המתעוררות תוקנה כלפי מעלה ל-6.5% לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 6.4%. בשנה הבאה צפויה צמיחה בשיעור דומה. על פי התחזית, כלכלת סין צפויה לצמוח ב-9.6% השנה ובשנה הבאה בשיעור של 9.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully