וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מאבק בנק ישראל: הדולר ממשיך להיחלש

ערן אזרן

25.1.2011 / 11:45

על אף הצעדים האחרונים בשוק המט"ח והעלאת הריבית אתמול, ירד הבוקר שער הדולר ב-0.6%. הנגיד פישר התערב שוב ורכש 50 מיליון דולר כדי למתן את הירידות

הדולר נחלש הבוקר ב-0.6% מול השער היציג שנקבע אתמול, ובנק ישראל נאלץ שוב להתערב במסחר ולרכוש 50 מיליון דולר. הרכישות מיתנו את הירידות ל-0.1%, כך שהדולר נסחר כעת ב-3.6043 שקלים. היורו נחלש ב-0.2% מול היציג ונסחר בין הבנקים בשער של 4.9152 שקלים.

נגיד בנק ישראל הודיע, פרופ' סטנלי פישר, הודיע אתמול כי החליט להעלות את הריבית במשק ב-0.25% לרמה של 2.25%. בין הגורמים שהשפיעו על החלטת הריבית של בנק ישראל היה מדד המחירים לצרכן שעלה בחודש דצמבר ב-0.4% - מעל לתחזית הכלכלנים אשר ציפו לעליה 0.3% בממוצע.

המדד השלים בכך עלייה שנתית של 2.7% ב-2010 - סמוך לגבול העליון של יעד האינפלציה הממשלתי אשר עומד על 3% בשנה. "הגורמים העיקריים לסיכונים לפעילות הריאלית ולאינפלציה בישראל הם ההתרחשויות בכלכלה העולמית וההתפתחויות בשוק הדיור", מסרו היום בבנק ישראל.

בבנק מציינים כי העלאת הריבית נובעת בעיקר מההאצה במחירי הדירות, כאשר ב-12 החודשים האחרונים נרשמה התייקרות של 17.3%. בהיקף ההלוואות החדשות לדיור נרשמה בדצמבר עלייה בשיעור גבוה. יתרת ההלוואות לדיור בסוף 2010 עלתה ב-14.7% מרמתה בסוף 2009.

סוחר בשוק המט"ח סיפר הבוקר על התנהגות הדולר: "הדולר מדשדש בתקופה האחרונה בין 3.63 ל-3.58 שקלים. רמת ה-3.58 שקלים מהווה עכשיו נקודת תמיכה לדולר שבה סוחרים מתחילים לקנות. כשהדולר מגיע לרמה זו, אנשים מאמינים שפישר יתערב בשוקר המט"ח ויתחיל לקנות באופן אגרסיבי. לעומת זאת, 3.63 שקלים זו רמת התנגדות, שניתן להבחין בה על גרף הדולר.

"אני צופה דווקא שהדולר דווקא יתחזק בתקופה הקרובה, למרות העלאת הריבית של פישר. לא מדובר כבר במשחק של זרים מול בנק ישראל, אלא זרים בינם לבין עצמם. אם בנק ישראל יהיה אגרסיבי הוא יוכל להעלות את שער המטבע אפילו לרמה גבוהה יותר.

"צריך לשים לב שבעבר פישר היה קונה סכומים גדולים ומקפיץ את הדולר ב-1.5-1 אג'. היום הוא קונה במעט מאוד ומצליח להקפיץ את הדולר. כרגע אנחנו יושבים על הגדר - הדולר ברמות שהוא משייט לא נוח למשחק. אם הוא יפרוץ את אחת הרמות שציינתי, נתחיל להמר עליו".

הבוקר, יום לאחר העלאת הריבית, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הורידה את תחזית הצמיחה לכלכלה הישראלית בעקבות הלחצים האינפלציוניים. הקרן מסרה כי כלכלת ישראל צפויה לצמוח ב-3.5% ב-2011 - ירידה לעומת תחזית ה-IMF מאוקטובר, שבה צפתה צמיחה של 3.9%. בתחזית הודיעה הקרן כי היא צופה שהאינפלציה בישראל תואץ ל-2.7% השנה לאחר שבשנה שעברה עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully