וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: סבסוד המשכנתאות של אטיאס לא יעזור

מוטי לוי

25.1.2011 / 12:30

אריה דרעי פתח חזית מול שר השיכון המכהן אטיאס וטען כי התוכנית אותה הוא מקדם לסבסוד משכנתאות היא "פחות מאקמול" לבעית הדיור של הצעירים. "מדובר בשעת חירום", אמר

דרעי על תכנית אטיאס: "סבסוד משכנתאות זה פחות מאקמול ואופטלגין. זה לא פיתרון לבעיה"

תוכנית סבסוד המשכנתאות היא "לא אנטיביוטיקה - לא פתרון לבעיה עצמה" - כך אמר אתמול (שני) שר הפנים לשעבר אריה דרעי ברדיו "קול חי" בהתייחסו למצוקת הדיור ולתכניתו של שר השיכון אריאל אטיאס (ש"ס). דרעי ביקר את תכניתו אטיאס למען הזוגות צעירים ואמר כי מדובר ב"דברים טובים אבל לפי דעתי זה פחות מאקמול ומאופטלגין". הפתרון למצוקה, לדבריו, הוא לחזור לוועדות תכנון להליכי בנייה שיזם בעת ששימש כשר הפנים.

עוד אמר דרעי על משרד השיכון כי "יש הרבה רצון טוב אבל הדברים לא נחתכים ולא נגמרים", והוסיף רמז עבה לעומד בראש המשרד: "אולי בגלל שהשרים צעירים, הם חושבים שיש להם הרבה שנים עוד", אמר.

במהלך הראיון הזכיר דרעי את ועדות התכנון לקיצור הליכי הבנייה שהוקמו לרגל העלייה מברית המועצות, שלפי דבריו, מהוות גם היום את הפתרון למצוקת הדיור: "זה אומר שבמסגרת של 60 יום כל תכנית של מעל 200 יחידות דיור ועדה מחוזית חייבת לאשר". לדבריו, "אם אתה לוקח היום קרקע חקלאית ואתה רוצה להכשיר אותה לבנייה זה בערך לוקח ממוצע של 10 שנים לעבור את כל המסלולים האלו".

מתי מגיעה שעת החירום?

כמו כן הזכיר דרעי כי בזכות אותן ועדות הצליח המשרד בראשותו להקים "קרוב ל-200,000 יחידות דיור ואפילו יותר מזה תוך שנה, שנה וחצי היו היתרים ביד. כל התכניות הגדולות שעברו אז במשק, כל השכונות הגדולות שאתה רואה היום זה כמעט בזכות הועדות המיוחדות הללו".

דרעי הקשה: "אם יש עולים חדשים מחוץ לארץ אז זה כן שעת חירום והזוגות הצעירים שלנו זה לא שעת חירום?"

עם זאת, מעבר לביקורת שהטיח בשר השיכון, ציין דרעי לטובתו של אטיאס כי "לזכותו יאמר שבשנתיים האחרונות לעומת 10 השנים האחרונות שלא שמענו על בעיות השיכון כמעט, ומשרד השיכון היה זניח בתחום הזה, הוא הצליח להעלות את זה קצת לתודעה הציבורית. הוא הצליח לדחוף". דרעי ציין את מס הרכישה, ואת הרפורמה בתכנון ובמינהל, אך הוסיף כי "הבעיה, שיש הרבה רצון טוב אבל הדברים לא נחתכים ולא נגמרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully