וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטה ראשונה בגליל? רק 100 מיליון שקל

צבי זרחיה

25.1.2011 / 15:31

השר סילבן שלום סיפר שרק 100 מיליון שקל מונעים מהגליל את ההשכלה הגבוהה. לדברי שלום, "מה שעשתה אוניברסיטת בן גוריון לנגב, תעשה אוניברסיטה בגליל, לגליל"

"בתוספת של 100 מיליון שקל מעבר לתקצוב הות"ת למכללות בגליל, ניתן להקים אוניברסיטה בגליל", כך אמר היום השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, בדיון מיוחד בהקמת אוניברסיטה בגליל שנערך בוועדת החינוך של הכנסת לרגל יום הנגב והגליל.

לדברי שלום, "הקמת אוניברסיטה בגליל תחולל שינוי דרמטי ותהפוך את הגליל למרכז אקדמי מוביל שימשוך אליו צעירים מכל רחבי הארץ. מה שעשתה אוניברסיטת בן גוריון לנגב, תעשה אוניברסיטה בגליל, לגליל".

שלום הדגיש כי הסתיימו חמש השנים שבהם הוחלט על ידי המל"ג והות"ת שלא להקים אוניברסיטה נוספת. המשרד לפיתוח הנגב והגליל, מוצא צורך ממשי בהקמת אוניברסיטה בגליל . שלום מוביל את הרעיון להקמת אוניברסיטה רב-קמפוסית אשר תביא להתפתחות מאוזנת של כל חלקי הגליל, כאשר כל מכללה משמשת כ"עוגן" באזור אחר. "ניתן ליישם את המודל הרב-קמפוסי באופן מהיר וזול בהרבה, בהשוואה להקמת אוניברסיטה חדשה ויקרה", אמר השר שלום.

שלום הוסיף כי שש המכללות בצפון נמצאות בתנופה אדירה, בין השנים 2006 ל-2009 גדל מספר הסטודנטים בהן מ-10,500 ל-15 אלף. אולם העדר מסלולי המחקר מציב בפניהן "תקרת זכוכית", הפיכתן לקמפוסים אוניברסיטאיים, תאפשר פתיחת מסלולי מחקר רבים ותיתן לכך מענה.

לקראת אישור תוכנית החומש של המל"ג הגישו כל המכללות תוכנית הבנויה על צפי התפתחות משמעותית. יישום תוכניות החומש במסגרת ההסבה לאוניברסיטה, תאפשר האצה של התוכניות ופתיחת מסלולי מחקר ללימודים מתקדמים שהמכללות מתקשות לפתוח אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully