וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה: "הורדת מחירי הדלק בידינו"

26.1.2011 / 10:40

ועדת הכלכלה דנה בעליית מחירי הדלק במטרה לבחון את השלכות המחירים על האזרחים. מהנתונים עלה כי יותר מחצי ממחיר הדלק הולך למסים השונים. "החגיגה על הצרכן הישראלי עומדת להיגמר"

"החגיגה על הצרכן הישראלי עומדת להיגמר" - כך אמר הבוקר יו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה הכהן בעת דיון בוועדה על העלייה במחירי הדלק. לדברי שאמה, הציבור משלם על הדלק בלי פרופורציה למתרחש באירופה למשל. שאמה טען כי האזרחים סובלים מהעלאות שאינם קשורות רק למחיר הנפט בעולם. "למחיר אחראים ממשלת ישראל, משרד האוצר ומשרד התשתיות", אמר. עוד המשיך שאמה והשווה בין חברות הדלק לחברות הסלולר והגז במאבקן על המחירים.

אל דבריו של יו"ר הוועדה הצטרף ח"כ אופיר אקוניס, שאמר כי "הורדת המחירים היא בידינו". לדברי אקוניס, בקצב הנוכחי יגיע מחיר הדלק עד לכ-11-12 שקלים לליטר. "בעיני מחאת הציבור היא נכונה וא-פוליטית", אמר. אקוניס הוסיף וטען שהממשלה צריכה להודות בטעותה ולהוריד את המס על הדלק. במהלך הדברים הסכימו אקוניס ושאמה, כי מחירי הדלק חייבים לרדת.

כזכור, לפני כחודש עלו מחירי הדלק עד לכדי 7.14 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי, זאת בשל העלאת הממשלה את מס הבלו, המשפיע ישירות על מחיר הדלק. בנוסף, צפויה עלייה נוספת בכ-15 אגורות בשל עדכון המחירים השנתי, המושפע מעליית מחיר הנפט בעולם והעלייה בשער הדולר.

ארבעה שקלים לליטר - על המס

במהלך הדיון עלה כי לפי נתוני הממ"מ, על כל ליטר דלק שאנחנו מתדלקים, המדינה גובה לא פחות מ-56 אחוז על מיסים שונים. המשמעות היא כי מארבעה שקלים לליטר בנזין הולכים למסים.

במהלך הדיון תהו חברי הכנסת יואל חסון ומירי רגב מדוע אין למשרדי התשתיות והאוצר נציגות מהותית בדיון החשוב וח"כ רגב אף דרשה להביא לדיון את שר האוצר או את ראש אגף התקציבים. לדברי רגב, "אני מציעה לשר האוצר למנוע עליית מחירים נוספת ושיתחיל להרגיש את החיים סביבתו ויחוש את סבלם של האזרחים".

כמו כן, תקפה רגב גם את פקידי האוצר: "כדאי שפקידי האוצר האחראים על ההחלטה האומללה לייקר את מחיר הדלק , ולהם יש רכב צמוד ללא הגבלה , לוותר על הרכב כדי להרגיש את סבלו של הציבור".

ח"כ יואל חסון שיזם את הדיון אמר כי, "המטרה היא לא פקידי האוצר אלא ראש הממשלה ושר האוצר שהם האחראים היחידים להעלאת מס הבלו והם המטרה. הציפייה מהם שהם יבטלו את המס לאלתר, ולא מפסיק להילחם עד שזה יבוטל".

ח"כ עמיר פרץ הציע למטה המאבק לאחד את כל הארגונים בנושא למלחמה על הורדת המחירים. "הממשלה, כשהיא תראה שאתם רבים ביניכם, היא תצחק כל הדרך אל הבנק ותגהץ אתכם. תסיימו את הוויכוחים ביניכם ותאחדו את כולם", אמר.

בתום הדיון קיבלה הוועדה מספר החלטות פה אחד, שהראשונה שבהן היתה קריאה לראש הממשלה להתערב במחירי הדלק ולבחון מחדש את החלטת הממשלה בנושא. כמו כן קראה הוועדה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית, לבחינת ענף מוצרי האנרגיה לרבות התחרותיות, מרווחי המיסוי והשיווק וכן נושא הרישוי של תחנות הדלק. עוד אושר כי "ועדת הכלכלה רואה בהעלאת הבלו האחרונה גזירה שהציבור כורע תחתיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully