וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי: פינוי שדה דב - רק בעוד 15 שנים

רנית נחום-הלוי

26.1.2011 / 12:01

ראש עיריית תל אביב-יפו הגיב להמלצות הוועדה שבחנה את החלופות לפינוי שדה דב. "בהכירי את המציאות איני צופה כי השדה יפונה עד 2018 - לדעתי יעברו עוד הרבה שנים עד לפינוי"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי יוצא נגד המלצות הוועדה הבין-משרדית, ועדת גנות, שבחנה את החלופות לפינוי שדה דב. "בהכירי את המציאות הקיימת איני צופה כי שדה דב יפונה עד שנת 2018, כפי שהמליצה הוועדה הבין משרדית ולדעתי יעברו עוד הרבה שנים עד לפינוי בפועל".

"חטיבת הקרקע עליה יושבים כיום שדה דב ותחנת הכח רדינג היא אכן חטיבה חשובה וראויה להתפתחות העיר בעתיד ולכן עיריית תל-אביב-יפו אפילו קידמה רעיונות והצעות לתכנון עתידי של המקום לאחר פינוי השדה, אך כאמור הדבר בוודאי ייקח עוד לפחות 15 שנה", אמר חולדאי. "עם זאת, אני סבור שקיומו של שדה תעופה כמו שדה דב המצוי בקרבה למרכז העסקים הוא דבר חשוב ונכון ואף הצעתי לא פעם חלופות שונות, כדוגמת הקמת שדה תעופה בין-לאומי בים, ליצירת אלטרנטיבה לשדה תעופה בין-לאומי נוסף באזור".

ועדת גנות ברשותו של יעקב גנות, לשעבר מנכ"ל משרד התחבורה, ממליצה על פינוי שדה דב בהדרגה תוך 7 שנים. עם פינוי השדה, תועתק הפעילות לטרמינל 1 בשדה התעופה בן-גוריון, הערכות הן כי המדינה צפויה להרוויח מהפשרת הקרקע כ-7 מיליארד דולר. ועדת גנות הוקמה על ידי שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, ושר התחבורה ישראל כץ, ותפקידה הוא לסכם עם כל הגורמים הרלוונטים את פינוי השדה. בוועדה יושבים ארבעה נציגים ובהם מנכל רשות שדות התעופה ונציג משרד הביטחון - שני הגורמים מסכימים על פינוי השדה.

שדה דב, נקרא כך על שמו של ראש עיריית תל אביב בעבר, דב הוז. השדה יושב על שטח של כ-1,000 דונם והוקם על קרקעות פרטיות בחלקן בספטמבר 38'. השדה מעולם לא הוכר כשדה תעופה רשמי אך משמש כיום את חיל האוויר וחברות הטיסה האזרחיות. עם פינוי המתחם, מתוכנן לקום פרויקט מגורים גדול שיכלול כ-12 אלף דירות, בשווי של מיליארדי שקלים. פינוי השדה יביא להסרת מגבלות הבנייה לגובה הקיימות היום.

מנהלי הגוש הגדול, קבוצת עורכי דין שמקדמת את האינטרסים הקנייניים והתכנוניים במקום מטעם בית המשפט, דרשו מהמדינה לפנות את השדה כדי לאפשר לסביבה להתפתח, ואכן הגיעו לסיכום עקרוני עם המדינה על פינוי השדה, כשנקודת המחלוקת האחרונה נותרה מועד הפינוי. לצורך ליבון הסוגיות של מועד הפינוי הוקמה לפני כשנתיים הוועדה בראשות המנכ"ל היוצא של משרד התחבורה, יעקב גנות. מנהלי הגוש הגדול, עורכי הדין רחל זכאי, משה ליפקה, אלי מינקוביץ, גלית רוזובסקי וד"ר מיקי שפטלר, ברכו על דו"ח הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully