וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר בדרך להפוך לספקית האינטרנט הגדולה בארץ

אמיתי זיו

26.1.2011 / 16:41

רשות ההגבלים העסקיים אישרה את מיזוג החברות פרטנר וסמייל 012, וכעת נותר רק אישור משרד התקשורת בפני פרטנר, לפני שתהפוך לספקית האינטרט הגדולה בישראל

הרשות להגבלים עסקיים הודיעה בדקות האחרונות לנציגי החברות פרטנר (-1.19% , 7312.0) וסמייל, כי לאחר בדיקת העובדות, הרשות מאשרת את בקשת המיזוג שלהן כפי שנחשף ב-TheMarker מוקדם יותר השבוע. בכך למעשה מאשרת הרשות להגבלים את רכישת 012 סמייל על ידי פרטנר בסכום של 1.5 מיליארד שקל, עסקה שנחתמה באוקטובר האחרון. כעת עוד ממתינות החברות לאישור המיזוג על ידי משרד התקשורת, אך עד כה המשרד לא טרפד אף עסקה שאושרה קודם לכן ברשות להגבלים עסקיים.

האישור ניתן אחרי בדיקה כלכלית מקיפה שנעשתה על ידי הרשות בשלושת החודשים האחרונים, ובמסגרתה לא נמצא חשש לתחרות עקב אישור המיזוג. יתרה מזאת: אישור המיזוג הוא ללא תנאים מגבילים.

פרטנר מתכננת להפוך את סמייל לזרוע הקווית שלה ולהעביר אליה את פעילות הטלפון הקווי והאינטרנט שפרטנר פיתחה בשנתיים האחרונות, ולא הצליחה להפוך אותה לרווחית עדיין. מנכ"ל פרטנר, יעקב גלברד, התבטא בנושא בעבר באומרו: "הרכישה של 012 סמייל מהווה צעד חשוב נוסף במעבר האסטרטגי של פרטנר לקבוצת תקשורת כוללת. היא תאפשר לפרטנר להתמקד בעסקי הליבה הסלולריים, זאת כאשר 012 סמייל תמשיך להתמקד בעסקי הליבה הנוכחיים שלה". יתכן והמיזוג יאפשר לפרטנר לפטר כח אדם שלה שעובד כיום בפעילות הטלפוניה הקווית והאינטרנט.

עם אישור המיזוג צפויה פרטנר להפוך לקבוצת תקשורת עם מחזור שנתי (מצרפי) של כ-7.2 מיליארד שקל בשנה. פרטנר תהפוך להיות ספקית האינטרנט הגדולה במדינה עם כ-660 אלף לקוחות, וחברת הטלפון הקווי השלישית בגדולה במדינה, עם כ-240 אלף לקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully