וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו לעליית מחירי קופסאות השימורים

עדי דברת-מזריץ

27.1.2011 / 8:30

ההתייקרות נובעת מעלייה במחיריהם של הפח לייצור הקופסאות ושל חומרי גלם כמו טונה, שמן ותירס תביא לכך שהחל מהשבוע הבא, יעלו מחיריהן של קופסאות השימורים בעשרות אחוזים

מחיריהן של קופסאות השימורים יעלו בקרוב בעשרות אחוזים. בחברות המייצרות ומשווקות קופסאות שימורים מסבירים כי העלייה נובעת משילוב של עליות במחירי חומרי הגלם השונים.

"עקב מחסור בחומרי הגלם עלו בחצי שנה האחרונה באופן ניכר, של עד 40%, מחירי הפח שבו משתמשים לייצור הקופסאות, ומחירי הקופסאות במפעלים עלו ב-15%", אומרת מירי ליבנה, מנהלת השיווק של חברת טונה סטארקיסט. טונה סטארקטיסט תודיע מיד לאחר חג הפסח לרשתות השיווק על עלייה צפויה של מחירי הטונה והסרדינים בשיעורים של 7.5%-15%, ובשיעור ממוצע של 10%.

התייקרות הפח אחראית לדברי סטארקיסט ל-15%-20% מסך העלייה הצפויה, ויתר העלייה במחיר נובעת מהתייקרות במרכיבים נוספים: "מרכיבי טונה סטארקיסט התייקרו מאוד בשנה האחרונה. הטונה עצמה נהפכת נדירה מיום ליום מכיוון שהביקוש גדול בצורה משמעותית מההיצע, ומדי חודש מחירה עולה משמעותית בעולם.

"רק בחודשיים האחרונים מחיר דגי הטונה עלה בכ-30%. בנוסף, יבול דל של גרעיני שמן, כגון סויה וקנולה, הוביל לעלייה של כ-50% במחיר השמן. העלייה הדרסטית החדה של מחירי השמן בישראל אף מאלצת את חברת סטארקיסט לפנות לספקים בחו"ל לרכישה ישירה".

"התעשייה לפני שוקת שבורה"

בויטה פרי הגליל מתכוונים להעלות את מחירי השימורים כבר בשבוע הבא. "מחירי הסוכר עלו ב-100% בארבעה חודשים ומחירי הפח עלו באחרונה ב-18%, מחירי הטונה עלו ב-40% בגלל חוסר דגה בתאילנד ושמן קנולה עלה ב-25%. זה כבר בלתי אפשרי וזה מעמיד את התעשייה לפני שוקת שבורה", מסר אושיק אפרים, מנכ"ל ויטה פרי הגליל. "הודענו לרשתות על עליית מחיר החל ב-1 בפברואר של 15% על כל השימורים שלנו. מחירי הטונה, התירס ועוד יעלו ב-15%, כשיש גם מוצרים שמחירם יעלה ב-8%".

יהודה היימן, מנכ"ל איגוד תעשיות המתכת, החשמל והתשתית, מספר על עליות מחירים חדות בתחום המתכות. "מחירי המתכות עולים בתקופה האחרונה בקצב שיא. ב-12 החודשים האחרונים היתה עליית מחירים בשיעור 17%-25% בסוגי הפלדה המשמשים לייצור אריזות או פחיות מזון (Tin Plate).

"מדובר במחירים בינלאומיים שמשתנים מיום ליום בבורסת המתכות. התוצאה כנראה היא התייקרות האריזות. יש לזכור שבגלל התחרות הקיימת בין יצרני קופסאות השימורים המקומיים לבין הייבוא מחו"ל, העלייה במחיר נובעת רק מעליית מחירי המתכת, אבל, כאמור, הם עלו מאוד בתקופה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully