וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות מתאוששות? מזנקת ב-40% לאחר הצלילה

ואדים סבידרסקי

27.1.2011 / 11:45

גבעות לקראת התאוששות? חברת חיפושי הנפט שצנחה אתמול ביותר מ-50%, הודיעה כי בעיית המים במקטע 8 נפסקה והמניה מתחזקת בכ-40%

אתמול דיווחה שותפות חיפושי נפט גבעות עולם (30.77% , 5.1) כי ככל הנראה נפתרה הבעיה הקלה יותר מתוך שתי הבעיות עליהן דיווחה אתמול - זרימת מים ממקטע 8 בשטח חיפוש מגד 5. לאחר שערך מניותיה נחתך במחצית, מעדכנת היום השותפות כי במהלך 15 שעות אחרונות זרמו במקטע הזה כמויות נפט קל יחד עם מעט מים, כאשר כמות המים עמדה על כ-3%.

לדעת השותף הכללי לא קיימת בעיית מים במקטע 8. לאחר סדרת בדיקות בסוף השבוע, יקבעו בגבעות את המשך הפעולות במגד 5 כולו ואת הדרך לפתור את המכשולים במקטעים 7 ו-6 בפרט.

הממצאים החדשים הופיעו לאחר ניתוח מבחנים לוגיים חשמליים הנעשים, לטענת השותפות, תוך כדי הפקה ובמקביל לפעולות ההמרצה. השותף הכללי ימשיך את הבדיקות ואת זרימת הנוזלים מהמקטע למטרת הבחנה עד לכניסת השבת ביום שישי ולמחרת, במוצאי שבת, ישלח את הבדיקות למעבדה. כמו כן, יחל מבחן הזרקה במקטע 8, ובמידה ותוצאותיו יהיו חיוביות, ימשיך השותף לבצע פעולת המרצה המכונה FRAC במקטע זה.

כמו כן, פירסמה השותפות אמש את הודעת התפטרות של דירקטור חיצוני בחברה אשר מונה מטעם הציבור, משה קלנר. אמנם הסביר קלנר את סיבת התפטרותו כאי שביעות רצונו מן הכיסוי הביטוחי של תפקידו כדירקטור.

הודעתה של השותפות היום נועדה לאזן את התפתחויות סביב המניה אתמול במסחר בבורסה. אמש צנחה מניית גבעות בשיעור חד של כ-52% לאחר שדיווחה השותפות כי היא דוחה את פעולות ההמרצה המבוצעות בקידוח מגד 5 הסמוך לראש העין לחודש, אם בכלל, בעקבות "קשיים בלתי צפויים". בנוסף, דיווחה השותפות כי לאחר שמקטע 8 חורר, החלה זרימה של מים מהמקטע ופעולות השאיבה נעצרו. ההודעה פורסמה בעקבות דרישתה של רשות ני"ע.

עם סגירת המסחר, שלחה גבעות עולם לבורסה הודעה נוספת, המתכוונת להבהיר את ההודעה הקודמת. בהודעה לא קיבלו המשקיעים מידע חדש כלשהו, אלא ניסיונות הבהרה, במיוחד בנוגע למים שזרמו החוצה ממקטע 8. גבעות הבהירה כי מדובר בשתי בעיות מרכזיות: הראשונה היא כי פעולות ההמרצה במקטעים 2-7, הכוללים הזרמת חומרים כימיים לשכבות הסלע נתקלו בבעיה. השנייה נוגעת למקטע 8 בקידוח, בו במהלך המבחנים, לאחר שזרם נפט, זרמו החוצה מים, דבר שלא מאפשר כרגע את המשך ההפקה.

השותפות הבהירה כי המפתח לפיתרון הבעיות משולב ככל הנראה. ייתכן כי המים שנמצאו במקטע 8 ומפריעים לזרימת הנפט הם אותם מים שהוזרמו לשכבות התחתונות כחלק מפעולות ההמרצה, אך ייתכן ומדובר במאגר מים נוסף השוכן בין הסלעים. השותפות פועלת להבאת ציוד מחו"ל לפיתרון הבעיה. בכל מקרה, על פי ההודעה "הדרכים לפיתרון הבעיה מחייבים ביצוע בדיקות נוספות שמשכן אינו ברור".

לפי הדיווחים בעבר, ללא סיוע של המרצה (FRAC), קצב ההפקה ממגד 5 היה נמוך מאוד משמעותית מציפיות המשקיעים קודם לכן. מכיון שכך, להצלחת פעולות ההמרצה במגד 5 חשיבות רבה. משמעות פעולת הפראק היא הזרמת נוזלים בלחץ גבוה בכדי לפתוח את השכבות ולגרום לזרימת נפט מוגברת.

מזה שנים ארוכות ידוע כי בשדה מגד נמצא נפט באדמה. השאלה, במשך 20 השנים האחרונות וחמישה קידוחים שבוצעו במקום, היא כיצד ניתן להוציאו מהאדמה, בקצב גבוה מספיק כך שיהיה כלכלי.

קידוח מגד 5 שליד ראש העין חולק לשמונה מקטעים, ובשישה מהם בוצעו מבחני הפקה בקיץ האחרון. בשני המקטעים האחרים (7 ו-8) התבצעו מבחני הפקה בדצמבר. במקביל, בוצעו בכל המקטעים, מלבד 8, פעולות המרצה שנועדו להגביר את זרימת הנפט החוצה מהאדמה.

עדכון ראשון: 10:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully