וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מנסה להרגיע את המשקיעים הזרים

27.1.2011 / 12:50

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב הודיע על כוונתו להקים קרן ממשלתית שתמשוך משקיעים זרים בחזרה למדינה לאחר הפיגוע הרצחני שפגע במוסקבה השבוע

רוסיה מתכננת להקים קרן השקעות ממשלתית כדי למשוך השקעות זרות - כך אמר נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב. "עלינו לחשוב עכשיו על הקמת קרן ממשלתית מיוחדת שתחזיק בנכסים ממשלתיים וכסף שימשוך מגוון של השקעות פרטיות מחו"ל ומרוסיה", אמר מדוודב בריאיון לבלומברג במהלך הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

מדוודב יישא היום נאום מרכזי בוועידת דאבוס. הוא ינסה להרגיע את חששות המשקיעים לאחר שמוסקווה הוכתה השבוע בפיגוע טרור רצחני, וככל הנראה יזכיר את הקרן.

מדוודב הכריז כבר ביוני על הכוונה להקין קרן השקעות פרטית-ממשלתית משותפת, שבה 75% מההון שיגויס יהיה ממשקיעים פרטיים והשאר מממשלת רוסיה.

שתי קרנות ממשלתיות קיימות כבר אוצרות את הכנסות רוסיה מנפט. אחת מהן, National Wellbeing Fund, מחזיקה 88.4 מיליארד דולר, ומותר למשוך ממנה לטובת קרנות הפנסיה הממשלתיות.קרן נוספת, Reserve Fund, משמשת כרשת בטחון עבור התקציב ומימנה את הגירעון בשנתיים האחרונות. היא הצטמקה ב-58% ב-2010 ל-25.4 מיליארד דולר. הבנק המרכזי מנהל את הקרנות בהתאם להנחיות משרד האוצר. מותר להן להשקיע באג"ח של ארה"ב, קנדה ומדינות במערב אירופה וצפונה, כמו בריטניה, גרמניה, הולנד ופינלנד. בנובמבר האחרון נמחקו מהרשימה אג"ח של אירלנד וספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully