וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין קבע: ועדת הכספים תדון בהמלצות ששינסקי

27.1.2011 / 13:10

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין החליט לאמץ את חוות הדעת של היועמ"ש לכנסת והודיע על התמיכה בכך שוועדת הכספים היא זו שתדון בהמלצות ועדת ששינסקי

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הודיע היום (חמישי) כי ועדת הכספים תהיה זו שתדון במסקנות ועדת ששינסקי לעניין תמלוגי הגז והנפט. בכך מאמץ יו"ר הכנסת את חוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, שבחן את הסוגיה וקבע: "כי לאור העובדה שדו"ח ועדת ששינסקי אינו עוסק בהסדרת תחום חיפושי הנפט והגז בכללותו, אלא במערכת הפיסקאלית שתחול על הענף, האכסניה הטבעית על-פי התקנון ואף המתחייבת בחוק היא ועדת הכספים".

לפי הודעת מטה יו"ר הכנסת, ריבלין שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הקואליציה חה"כ זאב אלקין, ועם יו"ר ועדת הכנסת חה"כ יריב לוין, ותיאם עימם את החלטתו עליה הודיע ליושבי הראש של ועדות הכלכלה והכספים, חה"כ כרמל שאמה הכהן ומשה גפני.

עוד סוכם, כי בהתאם להחלטה תיבחן האפשרות כי יו"ר ועדת הכלכלה, שאמה הכהן, יצורף לוועדה כממלא-מקום קבוע.

כזכור, לפני כשבוע ביקש ריבלין מראשי הוועדות להשהות את הדיונים שתוכננו כדי למנוע כפל דיונים בסוגיה, ואמר כי בכל מקרה יתקיימו הדיונים בהמלצות ששינסקי, בוועדה אחת בלבד. לדבריו, "אין הדבר ראוי, כי שתי ועדות הכנסת יקיימו דיונים בסוגיה זהה, תוך הטרחתם של הגורמים הרלוונטיים לדיון באותם עניינים ממש, ויוציאו מתחת ידה של הכנסת שתי החלטות שונות של הכנסת. הדבר אינו יוצר רק כפילות דיונים מיותרת, אלא מהווה סכנה חמורה לביזיון הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully