וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: ראשי רשויות לא רוצים לבנות לחרדים

נתי טוקר

28.1.2011 / 9:45

ח"כ גפני הגיש תלונה ליועמ"ש לממשלה על כך שיש רשויות החוששות מכניסת חרדים. לדבריו, מצוקת הדיור במגזר החרדי מחייבת "להיכנס ליישובים חילוניים ולהקים שכונות חרדיות"

"ניהלתי משא ומתן עם ראשי רשויות, וראיתי את החשש שלהם מפני כניסת אוכלוסייה חרדית שיכולה לשנות את המפה הפוליטית בעיר. חלקם אף דרשו באופן ישיר וברור שוחד פוליטי" - כך אמר השבוע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בראיון למוסף מיוחד של העיתון החרדי "יתד נאמן".

בראיון למוסף, שעסק בסוגיית מצוקת הדיור במגזר החרדי, אמר גפני כי הוא התלונן בעניין בפני היועץ המשפטי לממשלה.

באחרונה עולים קולות מהמגזר החרדי הקוראים להיכנס לערים החילוניות ולהקים שכונות ייעודיות, בעקבות מצוקת הדיור. יצחק עידן, ראש עיריית אלעד, אמר ל"יתד נאמן" בעניין זה: "חייבים להתרחב בערים חילוניות ולבנות שכונות חרדיות גדולות. זה הדבר הכי זמין והכי קל. אנחנו צריכים להיכנס ליישובים חילוניים, לפתוח שם ישיבות ולהקים שכונות חרדיות גדולות".

שר השיכון, אריאל אטיאס, אמר כי "לראשי ערים יש תפישה אותה מובילים ראשי עיריות במרכז הארץ: לא רוצים דירות קטנות. דירות קטנות זה אומר אוכלוסיות חלשות יותר, עשירות פחות, וראשי הערים לא מעונינים בהן. הם רוצים אוכלוסייה חזקה ומבוססת. יש ראש עיר במרכז הארץ שלא רוצה בכלל מגורים, רק תעשייה".

שר הפנים, אלי ישי, תקף את פעילות מינהל התיכנון במשרד הפנים ומינהל מקרקעי ישראל: "הם עובדים לאט מדי. הביורוקרטיה שנמשכת שנים ארוכות בשני המשרדים האלה, הורסת כל חלקה טובה, ואני מדבר בפירוש גם על משרד הפנים".

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, אמר שוב כי מחירי הנדל"ן בישראל עדיין לא נחשבים בועה: "לפי החישובים שלנו, אנחנו לא רחוקים ממה שקרוי מחיר ריאלי. אנחנו קוראים לזה 'מחיר שיווי משקל' - זאת למרות העובדה שהמחירים עלו בכ-40% בשנתיים וחצי האחרונות. הסיבה לכך שהמחירים עדיין ריאלים נובעת, בין השאר, מכך שבשנים 1995-2007 מחירי הדיור ירדו כל הזמן - אני מניח שזאת כתוצאה בעיקר מהבנייה הגדולה באותן שנים, שנועדה כדי לקלוט את העולים החדשים. אבל מה שקרה בשנתיים וחצי האחרונות, גורם לנו לדאגה, כי אם המחירים ימשיכו לעלות בקצב הזה, כן נהיה באיזור בועתי. כרגע אנחנו עדיין לא שם, אבל בהחלט מוטרדים".

פישר הוסיף כי "אם נחשוב שמחירי הדיור עולים במהירות גבוההה ומגיעים לאזור הבועתי, ננקוט בצעדים נוספים. כבר נקטנו בכמה צעדים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully