וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים הפילה את וול סטריט: נאסד"ק ירד ב-2.5%

נמרוד הלפרן

28.1.2011 / 23:50

המהומות במצרים שלחו את וול סטריט לירידות: הנאסד"ק ירד ב-2.5%, דאו ג'ונס ירד ב-1.4% וסגר שבוע שלילי ראשון זה 9 שבועות, ו- S&P 500 רשם את הנפילה היומית החדה מאז נובמבר

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות חדות ומדד S&P 500 רשם את הנפילה היומית החדה ביותר מאז נובמבר, על רקע התגברות חששות המשקיעים מהסלמה נוספת בדיכוי ההפגנות במצרים, ומהתרחבות ההתקוממות למדינות נוספות במזרח התיכון. דו"חות רבעוניים מאכזבים של פורד ואמזון אף הם תרמו לירידות, והאפילו בהשפעתם על נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב, אשר מהם עלה כי הצמיחה של כלכלת ארה"ב צברה תאוצה זה הרבעון השלישי ברציפות וכי בטחון הצרכנים ירד החודש בשיעור מתון מהצפוי.

מדד דאו ג’ונס, אשר חצה במהלך יום המסחר את רמת 12,000 נקודות זה היום השלישי ברציפות, נסגר בירידה של ב-1.4% לרמה של 11,823 נקודות, וירד בסיכום שבועי ב-0.4% - ירידה שבועית ראשונה זה תשעה שבועות. מדד S&P 500, אשר חצה בתחילת היום את רמת 1,300 נקודות זה יום המסחר השני ברציפות, ירד ב-1.8% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז נובמבר - לרמה של 1,276 נקודות; מדד נאסד"ק צנח ב-2.5% לרמה של 2,687 נקודות. עליות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 3.33%.

מדד התנודתיות (VIX) של בורסת האופציות של שיקגו, הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" - שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט - קפץ בכ-23%. מדד VIX הוא ממוצע פשוט של סטיית התקן הגלומה ב-4 זוגות של אופציות קול (call) ופוט (put) הנמצאות בכסף על מדד S&P 500 (זוג אחד מכיל קול ופוט באותו מחיר מימוש) מהחודש הנוכחי, בנוסף לשני זוגות מהחודש הבא.

הטלוויזיה הרשמית במצרים דיווחה הערב כי עוצר הוטל בקהיר, אלכסנדריה וסואץ, החל משש בערב עד לשבע בבוקר מחר. בשלב זה יש עדיין נוכחות גדולה מאוד של אזרחים ברחובות וכוחות הביטחון המצריים מתגברים כוחות. על פי אחד הדיווחים, כוחות של הצבא המצרי, שעד כה נמנעו מלהיכנס לבירה נפרסו באזורים אסטרטגיים ורגישים בקהיר, בהם סביב בניין הטלוויזה המצרית.

"אי השקט במצרים מעורר דאגה אצל אנשים", אמר מנהל ההשקעות מארק ברונצו מחברת ההשקעות סקוריטי גלובל אינווסטורס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "כאשר מדובר במזרח התיכון, קיים חשש כי אי השקט יתפשט, ויהיו לכך השלכות שליליות עבור העולם", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully