וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוטריקים נהפכו למכוניות, הצעצועים נהפכו למזומנים

נתן שבע

30.1.2011 / 6:57

מניה ב-200 מלה



>> חברת האסברו (hasbro) האמריקאית היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של צעצועים, פאזלים ומשחקי קופסה. החברה החלה את דרכה ב-1923, כשהאחים הנרי והלאל האסנפלד, הגיעו לארה"ב מפולין.



השניים הקימו חברה למוצרי טקסטיל בשם האסנפלד ברדרס. ב-1968 קוצר שמה של החברה להאסברו.

באמצע שנות ה-20 השתמשו האחים בשאריות בדים לייצור קלמרים, שזכו לפופולריות רבה. ההצלחה של הקלמרים עודדה את האחים לייצר גם עפרונות.



בתחילת שנות ה-40 החלה החברה לייצר צעצועים. הצעצועים הראשונים היו בדמות ציוד לרופאים ואחיות. החברה זנחה עד מהרה את הקלמרים, שמכירותיהם פחתו, והתמקדה בצעצועים.



הצעצוע המצליח הראשון יוצר בשנות ה-50, כאשר האח הנרי רכש את הזכויות למכירת "מיסטר פוטייטו הד", בובת הרכבה לילדים בצורת תפוח אדמה. בשנות ה-60 פיתחה החברה בובה בדמות של חייל מארינס שנקראה "ג'י.איי ג'ו". כעבור שנתיים היתה הבובה הזו אחראית לשני שלישים מהכנסות החברה.



בשנות ה-80 הביאה החברה לעולם את בובות הרובוטריקים, שהתבססו על קו מוצרים של חברה יפנית שכלל רובוטים שנהפכים לכלי רכב. בשנות ה-90 רכשה האסברו חברה שהחזיקה בזכויות למשחקי קופסה רבים, בהם המשחק הידוע "מונופול".



האסברו נסחרת בארה"ב תחת הסימול has, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר ובמכפיל של 17 על רווחיה החזויים ל-12 החודשים הקרובים. הכנסות החברה הסתכמו ב-12 החודשים האחרונים ב-4.1 מיליארד דולר, והרווח היה 423 מיליון דולר. ב-20 השנים האחרונות הניבה המניה תשואה שנתית ממוצעת של 12.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully