וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי במצרים משדר אופטימיות

30.1.2011 / 8:55

לדברי נגיד הבנק המרכזי של מצרים, יש למצרים די עתודות מט"ח למקרה שמשקיעים רוצים למשוך כספם. "כל חשבונות הבנקים בטוחים. הנזילות ישנה. כספי הלקוחות בטוחים", אמר סגן הנגיד

נגיד הבנק המרכזי של מצרים, פארוק אל אוקדה, אמר כי למדינתו מספיק עתודות מט"ח כדי להתמודד עם משקיעים שמעוניינים למשוך את כספם בחזרה. לבנק המרכזי עתודות מט"ח בשווי 36 מיליארד דולר, כך אמר הנגיד בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות בלומברג.

"רזרבות המט"ח של מצרים חזקות ולבנקים יש נזילות, למקרה שמשקיעים רוצים למשוך כספם בחזרה", אמר אל אוקדה.

"כל חשבונות הבנקים בטוחים. הנזילות ישנה. כספי הלקוחות בטוחים. הסדר קיים במערכת הפיננסית, אין לנו בעיה", כך אמר סגן נגיד הבנק המרכזי הישאם ראמז לרויטרס. לדבריו, הבנק לא התערב בשוק המט"ח במהלך השבוע האחרון.

ההפגנות ברחבי מצרים נמשכו גם בסוף השבוע. המשטרה עזבה, והצבא שנכנס לעיר עומד מנגד ולא אוכף את העוצר. ה"דיילי טלגרף" דיווח הבוקר מפי מקורות מקומיים, כי נשיא מצרים, חוסני מובארק, נמלט ממעונו מקהיר לבית הנופש שלו בשארם א-שייח'. לידיעה אין אישור ממקור נוסף.

מובארק הודיע אתמול על מינויו של ראש המודיעין עומר סולימאן לסגן הנשיא. צעדו הדרמטי של מובארק, שלא מינה איש לסגנו מאז עלה לשלטון ב-1981, נועד, ככל הנראה, לאותת לציבור המפגינים במדינה על כיוון שלטוני חדש. לאחר שנים של שליטה בלתי מעורערת בראשות מובארק ואנשי מפלגתו, ינסה עכשיו הנשיא לספק תשובה להמון באמצעות מינוי איש אמונו.

בתוך כך, הטלוויזיה הממלכתית במצרים מכחישה דיווחים כי משפחת מובארק עזבה את מצרים, ביניהם גם בנו גמאל מובארק - מי שסומן כיורשו של מובארק בנשיאות המדינה. על פי אל ג'זירה, גם אשתו של חוסני מובארק עזבה את המדינה.

עוד הודיעה הטלוויזיה במצרים כי בורסת קהיר תהיה סגורה היום למסחר בעקבות המהומות, וכך גם הבנקים במצרים כולה. בורסת קהיר - הבורסה השנייה בגודלה בצפון אפריקה במונחי שווי שוק - צנחה ב-16% בימים רביעי וחמישי על רקע אי הסדר במצרים, והאג"ח הממשלתיות המצריות ירדו, מה שהעלה את התשואה עליהן לשיא אתמול. סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה ביום שישי את תחזית הדירוג למצרים ל"שלילית". המשמעות היא אפשרות להוריד בעתיד הקרוב את דירוג האשראי של מצרים מ-BB+ לדרגת אג"ח זבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully