וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב במצרים מסייע לפישר: הדולר מתחזק

ערן אזרן

30.1.2011 / 9:56

הסיכון הפוליטי שנוצר בשל המהומות במצרים מסייע למאבק בנפילת שער הדולר, והמטבע מתחזק ל-3.71 שקלים במסחר בין הבנקים. המשקיעים הזרים מראים סימני בריחה ומחלישים את השקל

הדולר ממשיך במגמת התחזקותו מול השקל גם הבוקר: לאחר שביום שישי הוסיף 0.6% לערכו ושערו היציג נקבע על 3.68 שקלים, מגיע הדולר הבוקר במסחר בין הבנקים לשער של 3.71 שקלים - עלייה של 0.8%. ההתחזקות נרשמת על רקע הגברת הסיכון הפוליטי במזרח התיכון בשל המהומות במצרים, שעשוי להבריח משקיעים זרים מישראל. היום, יום ראשון, לא נקבע שער יציג, אך מסחר בדולר בהיקפים קטנים ממשיך להתקיים ונרשמים הציטוטים מהעסקות השונות.

אמיר כהנוביץ, כלכלן ראשי בכלל פיננסים, צופה התחזקות של המטבעות המובילים בעולם - דולר, פרנק שווייצי ויורו - על חשבון השקל. "המשקיעים הזרים ייצאו מישראל והשקל ייחלש. המשקיעים שבאו לכאן עד עכשיו להרוויח את אחוזי הריבית העודפים שנותן בנק ישראל לעומת הנגיד האמריקאי, יוותרו בגלל הסיכון להיות באזור הזה. יש אי ודאות גדולה. אנחנו לא יודעים מי יתפוס את השלטון והמשקיעים רוצים על כך פרמיה".

ביום שישי שינה הבנק האמריקאי ג'י.פי מורגן את המלצתו לגבי השקל. הבנק צופה כי המטבע ייחלש בתקופה הקרובה ביחס לדולר, וממליץ למשקיעים לרכוש דולרים. "אנחנו מאמינים כי בטווח הבינוני השקל מתומחר בחסר, אף שרבים מעריכים כי השקל מתומחר כעת יתר על המידה", נכתב בהמלצה שפורסמה.

מגמה זו תואמת לצעדי משרד האוצר ובנק ישראל, שפועלים בתקופה האחרונה לשם החלשת השקל: ביום חמישי הודיע שר האוצר יובל שטייניץ על ביטול הפטור ממס הניתן למשקיעי מרווחים הנובעים מהשקעה במק"מ (מלווה קצר מועד) ובאיגרות חוב ממשלתיות קצרות. בשבוע שעבר הודיע נגיד בנק ישראל כי לכל התאגידים הבנקאיים בישראל תהיה חובת נזילות של 10% בכל העסקות בנגזרי מט"ח (סוואפ ופורוורד) של תושבי חוץ.

צעדים נוספים שנקט הבנק בשבועיים האחרונים כוללים חובת דיווח לזרים ולמקומיים על כל עסקת מט"ח יומית בהיקף של יותר מ-10 מיליון דולר, וחובה על משקיעים זרים לדווח על כל עסקת מק"מ ואג"ח ממשלתי קצר מועד בהיקף של יותר מ-10 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully