וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.5 מיליארד שקל יופנו להקטנת התלות בנפט

הממשלה הודיעה כי תשקיע 1.5 מיליארד שקל בעשר השנים הבאות , על מנת לגבש פתרונות שיביאו להפחתת התלות הגוברת של העולם בנפט ובמדינות יצרניות הנפט

הממשלה אישרה היום (ראשון) תוכנית לאומית לפיתוח טכנולוגיות המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה. על פי התוכנית, הממשלה תשקיע כ-1.5 מיליארד שקל בעשר שנים הבאות ותפעל לגייס מיליארדי שקלים נוספים ממקורות חוץ ממשלתיים.

במסגרת התוכנית, ייצור המדען הראשי במשרד התמ"ת מסלול ייעודי לעידוד השקעות בתחום ויסייע בליווי עסקי ורגולטורי לחברות. כמו כן יגביר המשרד את השקעותיו במחקר ופיתוח בתחומים אלו.

כאמור, התוכנית, אשר גובשה על ידי צוות בין משרדי, בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל, נועדה לגבש פתרונות שיביאו להפחתת התלות הגוברת של העולם בנפט ובמדינות יצרניות הנפט, שגורמת אי יציבות בכלכלות העולם ופוגעת באיכות הסביבה דרך פליטת מזהמים וגזי חממה.

לשם יישום התוכנית ימונה מנהל ממשרד ראש הממשלה, אשר ירכז את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים בממשלה, בהם משרדי התמ"ת, התשתיות, האוצר, הביטחון, הגנת הסביבה, המדע, התחבורה, החקלאות ועוד. בנוסף, יפעל הגוף שיוקם להגביר את שיתוף הפעולה בין הממשלה לגורמים חוץ ממשלתיים כגון ממשלות זרות, חברות ישראליות ובינלאומיות וארגונים העוסקים בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין: "אני רואה בזה יעד לאומי ואסטרטגי של מדינת ישראל. ההתמכרות לנפט מביאה לתלות של העולם המערבי במדינות הנפט, וגורם לפגיעה משמעותית בסביבה. יש לכך השלכות משמעותיות גם על ישראל. אנחנו מדינה קטנה אולי במידות שלה, אבל גדולה במדע ובמחקר. לכן הכוונה היא לרתום כוחות חזקים, מחקריים ומדעיים, טכנולוגיים, ולקשור אליהם גופים אחרים כדי שישראל תהייה הגוף המוביל, הקטליזאטור לפעולה מחקרית בתחום".

שר התמ"ת, שלום שמחון, שבמסגרת משרדו ייושם חלק הארי של התכנית ואשר חתום על התוכנית יחד עם ראש הממשלה , ציין כי "התכנית רותמת את יכולותיה הטכנולוגיות והמדעיות של ישראל לטובת מימושו של יעד אסטרטגי, הן ברמה הלאומית והן ברמה העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully