וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקץ התיירות המצרית

יוסי פתאל

30.1.2011 / 14:28

יוסי פתאל חושב שאולי נוכל להנות בשלב הראשוני מיותר תיירים שיוותרו על מצרים, אבל שבטווח הארוך, אי היציבות באזור יכולה להביא לאסון עבור התיירות. מזל, טוען פתאל, שמצרים תתאושש

להתפתחויות הדרמטיות במצרים השלכות מיידיות על תחום התיירות. באופן כללי לאי יציבות בעוגן תיירות מרכזי במזרח התיכון כמו מצרים השפעה שלילית על האזור כולו ובכלל זה ישראל . שמחת העניים המוקדמת של גורמים המתכננים לקלוט תנועה שתוסט ממצרים לישראל עוקצה רב מהברכה קצרת המועד האפשרית.

עשן עולה ממרכז קניות שנבזז והוצת בקהיר. Amr Nabil, AP
שמחת עניים/AP, Amr Nabil

הנזק - מינורי

המזרח התיכון כולו בכותרות והדימוי המשודר בתקשורת הינו של אזור בעייתי בתחום החשוב ביותר לכל תייר , בטחונו האישי.
תנועת התיירות מישראל למצרים זניחה כבר תקופה ארוכה וכל נפילה במספרים חסרת משמעות כלכלית רלוונטית. פלח תיירות מרכזי בתנועה של תיירות מישראל למצרים הינו של המגזר הישראלי-ערבי, שגם בו צפויה ירידה משמעותית בביקושים, אם כי באחוזים נמוכים יותר מהקהל הישראלי-יהודי.

מהצד השני, תנועת התיירות ממצרים לישראל מאופיינת בעיקר בתיירי יום המגיעים לישראל ליממה אינטנסיבית של ביקורים במקומות הקדושים דרך הגבול המשותף. תנועה זו כוללת כמה מאות אלפי תיירים מידי שנה, אולם משקלה הכלכלי קטן - כך שגם הנזק הצפוי עם הצטמצמות תנועה זו אינו משמעותי.

לבסוף אין להספיד את התיירות למצרים המהווה נדבך חשוב בכלכלה המצרית. למצרים רקורד מרשים של שיקום ענף התיירות לאחר משברים בטחוניים והתמודדותם עם משברים בענף התיירות אחרי התקפות טרור נלמדת גם אצל קברניטי ענף התיירות בישראל.


*יוסי פתאל הוא מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully