וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעלי ים המלח מחריפים העיצומים

חיים ביאור

30.1.2011 / 15:44

לאחר חודש של עיצומים במפעלי ים המלח, החליטו עובדי המפעלים לחסום את כניסתם של עובדי הקבלן שנלקחו ע"י ההנהלה כדי לשבור את השבתת העבודה: "ההנהלה מנסה להלך אימים על העובדים"

מועצת העובדים במפעלי ים המלח החריפה מאתמול את השביתה בחברה, שהחלה לפני כמעט חודש ימים. העובדים חסמו את דרכי הגישה למפעלים ולא אפשרו את כניסתם של עובדי קבלן, שההנהלה שכרה את שירותיהם בניסיון לעקוף את העובדים הקבועים השובתים.

לדברי העובדים, מדובר בשלב ראשון בהחרפת השביתה, בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן בין מועצת העובדים, בראשות ארמונד לנקרי, לבין הנהלת החברה על חתימת הסכם שכר קיבוצי חדש בחברה. עובדי החברה דורשים תוספת של 20%, אך הנהלת החברה, שבבעלות כימיקלים לישראל, מתנה כל התקדמות במו"מ בכך שמועצת העובדים תסכים לוותר על זכותה להתערב בנושאים ניהוליים שונים, כגון ניוד עובדים מתפקיד לתפקיד לפי צרכי החברה ושינויים ארגוניים בפעילות החברה. מועצת העובדים מתנגדת לדרישה זו ומאז שורר משבר בין הצדדים.

בעקבות החרפת השביתה, הודיע המשנה למנכ"ל מפעלי ים המלח, אבנר מימון, ליו"ר מועצת העובדים וליו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, שההנהלה מנתקת מגע עמם וכי המו"מ לא יחודש כל עוד שביתת העובדים נמשכת. בחברת מפעלי ים המלח מעריכים כי הנזק שנגרם מתחילת העיצומים (שהפכו בינתיים לשביתה) ב-150 מיליון שקל לפחות.

"מהלכים אימים"

בתגובה אמר בביוף: "הנהלת החברה מנסה להלך אימים על העובדים. זכותה של מועצת העובדים להילחם נגד חופש ניהולי בלתי מוגבל להנהלה". עוד הוא אמר כי העובדים מתכננים עוד שלבי החרפה במאבקם "וכל האפשרויות העולות על הדעת, יכולות להיות נכונות".

במקביל עתרו אתמול מועצת העובדים וההסתדרות לבית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע נגד מפעלי ים המלח והמנכ"ל דני חן, בבקשה שיוציא צו מניעה זמני כנגד "פגיעה בחירות ההתארגנות של עובדי חברת ים המלח".

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד גדעון רובין, נטען כי נציגי ההנהלה מפעילים לחץ אישי על העובדים כדי שיפסיקו את השביתה ובד בבד מגייסים עשרות ואולי מאות עובדי קבלן במסווה של עבודות תחזוקה שונות, במאמץ "לשבור" את השביתה. "עשיית שימוש בעובדים חיצוניים לצורך ביצוע מטלותיהם של העובדים השובתים, מנוגדת לחוק", נטען בעתירה. טרם התקבלה תגובת ההנהלה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully