וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם המבט דרומה: איך יגיב המסחר בת"א השבוע?

נתן שבע

30.1.2011 / 16:31

מנהלי ההשקעות בישראל מתפקדים בימים האחרונים כפרשנים פוליטיים עבור המשקיעים הזרים, שאינם בטוחים מה תהיה התגובה למתרחש במצרים. המנהלים מצידם, חלוקים בדעתם

מה יקרה עם מצרים, מה ההשלכות על ישראל ומה נראה לכם שיקרה שם בסוף? אלה הם מקצת השאלות שנתקלו בהן המנהלים הישראליים שעובדים אל מול המשקיעים הזרים הבוקר.

"עבור חלק מהזרים אנחנו משמשים גם פרשנים פוליטיים, גם אם אנו מצטטים עבורם את מה שאנחנו שומעים בתקשורת הישראלית", אמר אחד מהם. ימי ראשון הם בדרך כלל ימים שקטים בבורסה, בעיקר לאור העובדה כי המשקיעים הזרים היו בחופש. למרות זאת נראה כי לא מעט משקיעים זרים התעוררו אתמול בבוקר מוקדם עם מטר של שאלות.

"קיבלנו הרבה טלפונים במשך סוף השבוע וגם הבוקר על השלכות של מצרים על ישראל", מספר אחד הגורמים הפעילים עם הזרים הבוקר בפתיחת המסחר. "לא שמעתי איזו דאגה בקול שלהם - בסך הכל מדובר במשקיעים מוסדיים. ישנן מכירות אבל לא היסטריות. אני מניח כי שליש מהמסחר בבורסה מגיע מהכיוון של הזרים - זה סכום גבוה יחסית ליום ראשון, יום שהם בכלל לא עובדים בו", הוא אומר. "יכול להיות שיש פה שינוי משמעותי - את הסיכון ממצרים כולם תימחרו באפס ועכשיו זה השתנה".

דווקא מנהלים אחרים העובדים אל מול הזרים נשמעו הרבה יותר רגועים: "לא ראינו פקודות מיוחדות מצדם של המשקיעים הזרים גם לא ביום שישי וגם לא היום. הם לא מחפשים להוציא את הכספים שלהם מהארץ בשלב הזה", אמר אחד מהם.

מפחדים מהאחים המוסלמים

אחד המשקיעים הזרים אמר כי: "פרמיית הסיכון של ישראל עלתה משמעותית – אנשים לא קולטים את זה – יש ממשלה אסלאמית מצפון המדינה ולתוך הוואקום של הדרום עשויים להיכנס האחים המוסלמים".

אותו מנהל מספר כי בסך הכל ההשקעה של הזרים בשוק המניות בישראל היא נמוכה מבעבר. מרבית הכסף מרוכז בכיל, בזק וטבע. "טבע חסינה יחסית והם לא מסתכלים עליה כמניה ישראלית אבל אם הם יחליטו לצמצם השתיים האלה יכולות לחטוף", הוא מוסיף.

הדר אושרת, מנהל המסחר והמכירות בדויטשה בנק ישראל ציין כי "אין פאניקה של מכירות. אנחנו קונים ומוכרים באותו סדר גודל ואפילו יותר קונים. ההגדרה הטובה ביותר היא שהזרים ממתינים על הקווים. צריך לזכור כי זהו יום ראשון ולכן רובם לא פעילים ומעניין יהיה לראות מה יהיה מחר". אושרת מעריך כי גם המוסדיים הישראלים, בשלב הזה, הם לא בין המוכרים הגדולים ובעיקר מי שפעל אתמול היו אלה משקיעים הקטנים שפועלים מהבטן. "הזרז לירידות הוא יותר אפקט למה שקרה בוול סטריט וחשש גלובלי מאפקט דומינו יותר מדאגה ממה שיתרחש בישראל", הוא מוסיף. "לא יודע אם מחר הם יחליטו אחרת אחרי שיעריכו מחדש את הסיכון".

"המחזורים הערים מעידים דווקא על תנועה רבה של זרים, הדולר המטפס מעיד על כך", אומר אחד מהמנהלים הישראליים בענף הקרנות. מחזור המסחר גבוה מאד ומסתכם בלמעלה מ-3 מיליארד שקל, פי 2.5 ממחזור המסחר הרגיל ביום ראשון. "אני לא מעריך שהמחזורים הערים מגיעים מהגופים המוסדיים. אלה בדרך כלל האחרונים למכור מניות - זה לא מגיע מהיום להיום".

אחד המנהלים בענף קרנות הנאמנות העריך כי הפדיונות בשוק נאמדים בכ-400-500 מיליון שקל (לא כולל כספיות) אבל לא מדוברים בסכומים גבוהים כל כך ולא מדובר על היסטריה. המכירות הם לאורך כל התחומים. "השוק חיכה למימוש ואולי מצרים היא הטריגר לכך יכול להיות שהיום זה קצת מוגזם. מאידך נראה כי גם מחר יהיה יום קשה. רב הנסתר על הגלוי בשלב הזה", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully