וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל כי"ל דשנים: העובדים לא יקבלו משכורות על השביתה

מנכ"ל כי"ל דשנים התבטא לראשונה בנוקשות על הסכסוך במפעלי ים המלח והסביר את עמדת ההנהלה. לדבריו, יתעקש שהעובדים השובתים לא ייקבלו שכר על ימי ההיעדרות. " זו שביתה דה לוקס"

יח"צ - חד פעמי

לאחר תקופה של שקט מתוח בנושא שביתת עובדי ים המלח, הנעדרים מעבודתם מזה חודש ימים, הגיב בסוף השבוע מנכ"ל כי"ל דשנים דני חן באירוע שבתרבות בבאר-שבע, לטענות העובדים. חן הביע את עמדותיו על העיצומים של ועד העובדים במפעל וסיפר: "כל הסכסוך במהותו הוא הניסיון של מועצת העובדים ויו"ר מועצת העובדים להתערב בתהליכי הניהול. לזה אנחנו לא מסכימים. מפעלי ים המלח היא חברה חזקה ומצליחה ומרוויחה יפה, ואני לא חושב שיש מפעל בארץ שהעובדים שלו מרוויחים יפה כמו שמרוויחים העובדים אצלנו", אמר.

לדבריו, ציין לא פעם כי הוא מוכן לדבר על תוספות שכר, "ואנחנו מתכוונים לזה, אלא שעם כל הכבוד יש חלוקת עבודה בין הגופים בחברה". חן ציין כי גדל בחברה ובתקופתו היה גם חבר בוועד העובדים. "אני בעד ועד אחראי שניתן להתייעץ איתו. כל דרכי בחיים עשיתי בחברה. אניע חושב שיש זכות מלאה לעובדים להתאגד אבל החובה של ההנהלה היא לנהל. אני לא יכול לקבל שוועד העובדים ישתק את הניהול בחברה".

בעצם אתה מנסה לשנות מציאות שנוצרה במפעלי ים המלח, שבה יו"ר הוועד הוא גורם מנהל. יכול להיות שקודמך בתפקיד קנה את יו"ר הוועד כשהפך אותו לשותף בניהול - מציאות שאתה מנסה לשנות?

חן הכחיש את הטענה למעורבות בניהול וטען כי "יש תמיד שיווי משקל. עובדים צריכים להיות מאוגדים ומגיעים להם זכויות, אבל מצד שני החובה של הניהול היא של המנהלים. צריך להתייעץ ולשמוע אבל בסופו של דבר צריך לתת להם לנהל". עוד ציין חן, "אני מוכן לשתף פעולה ולהתייעץ, אבל לא יכול להיות שאם יש אי הסכמה אז יש שיתוק. אני מוכן לשמוע ולהתייעץ. שיתוף כן - שיתוק לא".

השביתה נמשכת כבר שלושה שבועות. מתי הנזקים יסכנו את יציבות החברה?

"אין ספק שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את הסכסוך לאורך זמן. לא אנחנו כחברה ולא העובדים, שלא יקבלו שכר". כאשר נשאל חן האם ינוכו לעובדים משכורות בגין השביתה הגיב: "מה זה, השבתת דה לוקס?", והוסיף כי "מי ששלח את העובדים הביתה הוא יו"ר מועצת העובדים. מבחינתי שכולם יתייצבו לעבודה ויקבלו על כך שכר. יואילו ויחזרו לעבודה. אני לא שלחתי איש הביתה".

כשנשאל חן האם יתעקש על ניכוי ימי השביתה, השיב בצורה חד משמעות: כן. "אנחנו לא משלמים שכר על ימים שלא עובדים. זה שביתה דה לוקס. אני עובד בחברת ים המלח ואשב עוד שלושה חודשים בבית וישלמו את שכרי?", תהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully