וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לנדאו מודאג מהמתרחש במצרים: ייפגש עם ראשי תמר

ליאור זנו

31.1.2011 / 8:25

שר התשתיות רוצה לוודא שאספקת הגז מקידוח תמר תתחיל עד 2013, בשל החשש מהמתחש במצרים. במשרד התשתיות קיימו הערכת מצב ודיווחו: "אספקת הגז נמשכת כסדרה גם בימים אלה"

שר התשתיות עוזי לנדאו יכנס הבוקר בשעה 09:00 את ראשי החברות השותפות במאגר תמר, לדיון בנושא חיבור מאגר הגז לתשתיות ההולכה במועד שנקבע - תחילת 2013. זאת, על רקע האירועים האחרונים במצרים, המספקת גם היא גז טבעי לישראל.

משרד התשתיות הלאומיות קיים אמש דיון הערכת מצב בעקבות אירועי הימים האחרונים, בהשתתפות כל גורמי האנרגיה הקשורים למשרד. מהמשרד נמסר כי "אספקת הגז לישראל נמשכת כסדרה גם בימים אלה. במקביל, ממשיך המשרד לעקוב אחר המתרחש".

עוד ציינו במשרד התשתיות כי "בתרגיל שגרה בשעת חירום שנערך בחודש יוני האחרון, תורגל תרחיש של הפסקת הזרמת גז טבעי למשק הישראלי. בעקבות התרגיל, גובשו המלצות שונות בתחומים מקצועיים והשתפרה היערכות משרד התשתיות הלאומיות וגופי התשתית, למצבים של שיבוש באספקת הגז".

בתמר שותפות נובל אנרג'י האמריקאית (36%), ישראמקו (28.7%), דלק קידוחים ואבנר (15.6% כל אחת) ואלון חיפושי גז (4.1%). מתחרתה של תמר באספקת גז לשנים שיבואו היא EMG המצרית, המספקת גז לישראל מאז יולי 2008, כיום יחד עם ים תטיס של קבוצת דלק ונובל אנרג'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully