וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט מחפש דירה? סע לפריפריה

צבי זרחיה

31.1.2011 / 13:35

מינהל מקרקעי ישראל הודיע כי יאפשר בניית יחידות דיור לסטודנטים בפריפריה וביקש מראשי הרשויות לאתר קרקעות פוטנציאליות בקרבת המוסדות האקדמיים בקריית שמונה ושדרות

מינהל מקרקעי ישראל יאפשר בניית יחידות דיור לסטודנטים בפריפריה. כך הודיע בצהריים מנהל מינהל מקרעי ישראל ירון ביבי לוועדת החינוך.

ביבי ביקש מראשי הרשויות המקומיות אשר בקרבתם נמצאים מוסדות אקדמיים, דוגמת מכללת תל חי בקריית שמונה ומכללת ספיר בשדרות, לאתר קרקעות פוטנציאליות לבניית הדירות והמנהל יוציא מכרז לבנייתן תוך זמן שלא יעלה על 90 יום.

מנכ"ל התאחדות הסטודנטים, נועם ויצנר אמר כי "החשש היה שהסטודנטים יהיו אלה שישלמו את מחיר המאבק בין מינהל מקרקעי ישראל לקיבוצים ואנו מברכים על כך שבזכות העלאת הנושא בוועדת החינוך לפני כחודשיים, הזדרזו הצדדים להגיע להבנות והיום אנו מתבשרים על פתרון".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) ציין כי "נוכחות הסטודנטים בקיבוצים אינה מסתכמת רק במגורים אלא גם בהתנדבות ובהשתלבות בחיי הקהילה, רבים מהם אף נשארים להתגורר בסביבה בתום לימודיהם. אסור לשכוח שאפשרויות הדיור לסטודנטים מוגבלות ביותר וכל צמצום נוסף פשוט ימנע מהם לרכוש השכלה אקדמית במוסדות בפריפריה". עוד ביקש מילר מהתאחדות הסטודנטים לערוך סקר מקיף בכל הנוגע למצוקת הדיור בקרב סטודנטים והודיע כי יערוך דיון מיוחד של הוועדה בעקבות תוצאותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully