וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות מעניק הטבות למעסיקים עובדים זרים

עידן אבני

31.1.2011 / 14:03

משרד החקלאות מבקש להפחית את כמות העובדים הזרים בחקלאות ומציע הטבות לחקלאים, אולם לחקלאי מהבקעה המעסיק רק ישראלים התברר, כי למי שאינו מחזיק עובדים זרים - אינו זכאי לדבר

על מנת להפחית במספר העובדים הזרים שעובדים בחקלאות, פועלת הממשלה ומעודדת את החקלאים בעזרת מימון כלים חקלאיים. אולם עבור החקלאים שלא מעסיקים עובדים זרים, מתברר, אין מענקים. דידי עמוסי, חקלאי ממושב רותם שבבקעה, מתעקש למסוק את הזיתים שלו רק עם ידיים עבריות.

"רציתי לרכוש מנערת זיתים. אני מגדל 160 דונם ומנערת כזו עולה בסביבות ה-130 אלף שקלים. קראתי את הפרסום שיש מענקים עד ארבעים אחוז ופניתי למשרד החקלאות לבקש את המענק", סיפר עמוסי, אך התשובה שקיבל הפתיעה גם אותו. "הייתי בהלם. הפקידים, שהם באמת נחמדים, אמרו לי: אין לך עובדים זרים לוותר עליהם עבור הסיוע ולכן אתה לא זכאי למענק".

עמוסי זכאי על פי השטח שלו לעזרת שני עובדים זרים, "עכשיו הגשתי בקשה לשני עובדים, כדי שלפחות אקבל עזרה וככה גם יהיה לי על מה לוותר. זו זכות שעקרונית לא ניצלתי אותה. עכשיו מאלצים אותי להשתמש בזכאות".

גורם במשרד החקלאות הסביר כי, "עבור חקלאים שלא מעסיקים עובדים זרים יש לנו הסדר מימון נפרד, אבל כנראה שבזיתים אין את ההסדר הזה. בכל מקרה החקלאי עדיין לא נדרש לוותר על עובדים זרים. מדובר בחלק מהתארגנות אם יקוצצו מכסות העובדים הזרים".

במשרד החקלאות החליטו ביחד עם האוצר לבצע הפחתה של מספר העובדים הזרים בתמורה לתמיכה במיכון חוסך כוח אדם. לצורך כך תוקצב הפרויקט ב-250 מיליון שקלים. מהמשרד נמסר בתגובה: "חקלאים אזר לא העסיקו עובדים זרים, אלא ישראלים, אינם נדרשים להסתגל למצב החדש של חוסר בידיים עובדות ועל כן אינם זכאים למענקים האלו. עם זאת משקים שלא העסיקו עובדים זרים זכאים לקבל מענקים מהמדינה בגין הכנסת טכנולוגיות בשיעור של 25 אחוז מהמקובל. בנוסף הקצה המשרד 45 מיליון שקלים לתקופה של חמש שנים לטובת עידוד העסקת עובדים ישראלים שיעבדו בחקלאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully