וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מתרוששת: כספומטים מתרוקנים; המשקיעים מושכים סכומי עתק

סוכנויות הידיעות

31.1.2011 / 15:02

סוחרים מזהירים: אם המהומות יימשכו, למצרים לא יהיו מספיק יתרות מט"ח כדי להימנע ממשבר פיננסי



המשך המהומות במצרים מעמיד את המדינה בסכנה של משבר פיננסי משמעותי, שעה שהכסף המזומן בכספומטים אזל ומשקיעים מושכים 500 מיליון דולר מהמדינה מדי יום - כך דיווחה היום רשת אל-ג'זירה, שציטטה סוחרים בשוק המט"ח.







לפי הדיווח, משקיעים משכו מאות מיליוני דולרים ממצרים מדי יום מאז פרצו המהומות לפני ששה ימים. כלכלנים הזהירו כי אם המהומות יימשכו, יתרות המט"ח הקיימות של מצרים לא יספיקו כדי למנוע משבר פיננסי. מצרים החזיקה ביתרות מט"ח של 36 מיליארד דולר נכון לסוף דצמבר, כך שמצרים לא נמצאת, ככל הנראה, בסכנה מיידית של חדלות פירעון. עם זאת, כלכלנים חוששים כי ברגע שהשווקים ייפתחו מחדש, ימשכו משקיעים כסף נוסף מהמדינה.



"למצרים יש ארסנל של תחמושת למקרי חירום, אך הוא יילך ויידלדל אם המצב הזה יימשך מספר שבועות ולא מספר ימים", אמר ג'ון ספקיאנקיס, הכלכלן הראשי בבנק סעודי פרנסי, בראיון לאל ג'זירה. "כשהשווקים יתחילו להמר נגד הלירה המצרית, לדבר יהיה השפעה הרסנית על הכלכלה. מצבה התקציבי של הכלכלה המצרית יועמד למבחן קשה מאוד אם האלימות תימשך".



הבנקים במצרים סגורים היום זה היום השני ברציפות מחשש לבזיזתם. בשל כך, אזל הכסף המזומן בכספומטים ורבים מתקשים לשלם על מוצרי מזון ומוצרים בסיסיים אחרים. "המוצרים הבסיסיים מתחילים לאזול, מה שגם יוסיף לעלייה באינפלציה", אמר רובין אמלוט, העורך הראשי של "בנקר מידל איסט". "לאנשים אוזל הכסף. כשהבנקים כן ייפתחו, יהיו משיכות המוניות", הוסיף ספקיאנקיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully