וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת היין דורשת: להחריג היין מהחוק להגבלת הפרסום של אלכוהול

צבי זרחיה

31.1.2011 / 15:48

מנכ"ל המועצה לשלום הילד: "אם הסכנה היא בכמות האלכוהול זה לא משנה איך קוראים למשקה"



מנכ"ל מועצת היין במשרד החקלאות, צחי דותן, מבקש להחריג את היין מתחולת החוק להגבלת הפרסום והשיווק של מוצרי אלכוהול. דותן אמר את הדברים בדיון שקיימה בצהריים ועדת הכלכלה הצעת החוק שהוגשה על ידי קבוצת ח"כים בראשות ח"כ דני דנון (ליכוד) ונועדה להילחם במגיפת צריכת האלכוהול בקרב ילדים ובני נוער בישראל, על ידי החלת ההגבלות על פרסום הקיימות על פי חוק על מוצרי טבק לעישון גם על פרסום של משקאות אלכוהולים.



דותן טען כי "היין הוא משקה תרבותי, דתי, עם סממנים מיוחדים. לא מצאו יין אצל בני הנוער". לדברים הצטרפה גם נעמי רייש מהסוכנות לעסקים קטנים במשרד התמ"ת, שאמרה כי היקבים הקטנים ומבשלות הבירה הקטנות זקוקות לפרסם את מוצריהן כדי להתפתח. היא הציעה לאמץ את כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שקובעות מגבלות כך שהפרסום לא יופנה לקטינים ולא יעשה שימוש בקטינים.



ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) התנגד ואמר כי "אם נחריג את היין אז יעברו לשתות יין. החוק נועד להילחם בשכרות. אני מבין את הבעיה השיווקית, אבל אם משאירים פרצה זה אומר שלא נילחם בשכרות", הסביר.



מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, התנגד גם הוא להחרגת היין מהחוק. "אי אפשר להעביר מסרים כפולים לבני הנוער", אמר. "מצד אחד לאסור עליהם לשתות ומצד שני לאפשר את הפרסום. אם הסכנה היא בכמות האלכוהול מה זה משנה איך קוראים למשקה?".



מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים, יאיר גלר, התנגד נחרצות להחרגת היין מהחוק. "אלכוהול זה אלכוהול זה אלכוהול. הנתונים שבידינו קובעים שאין הבדלים בין צריכת האלכוהול. אסור לבלבל את בני הנוער, המסר חייב להיות חד משמעי וכמות האלכוהול היא המרכיב הקובע". לדבריו, 25.24% מבני הנוער אמרו שהם צורכים יין, 24% שותים בירה ו-27% צורכים משקאות חריפים אחרים".



במהלך הדיון עלתה גם מחלוקת באשר לסוגית הפיקוח. דנון אמר כי לדעתו החוק צריך להיות בפיקוח של משרד הבריאות. עו"ד מרינה אוסטפלד ממשרד הבריאות ציינה כי החוק מטיל על המשרד סמכויות אכיפה בנושא הפרסומות וסמכויות פיקוח בנושא תפיסת המשקאות האלכוהוליים שעליהם לא תהייה אזהרה.



לדבריה, כל מה שקשור למשקאות המיובאים נמצא בידי משרד התמ"ת ולמשרד הבריאות אין סמכות לתפוס, לבדוק או לעשות שום פעולה אכיפתית בנושא. אוסטפלד ציינה כי הנושא יעלה ידון בפגישה בין מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד התמ"ת וביקשה לתת למשרדים לערוך בדיקה ולהכריע כדי לגשר על הפער שנוצר בהצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully