וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת יקצה 100 מיליון שקל למענקי מחקר שיחזקו את הקשר בין האקדמיה לתעשייה

אורה קורן וליאור דטל

31.1.2011 / 16:20

המענקים יינתנו לתקופה של עד שלוש שנים בסך של כ-400 אלף שקל לשנת פעילות אחת



בתקציב הדו שנתי (2011-2012) של משרד התמ"ת יוקצו 100 מיליון שקל לטובת מענקי מחקר, שיוקצו לחוקרים אשר מחקריהם עשויים להניב תועלת לתעשייה הישראלית. בכך מקווים בתמ"ת לחזק את הקשר בין האקדמיה לתעשייה.



התוכנית - שנקראת קמי"ן (קידום מחקר יישומי נבחר) - נערכת בשיתוף האוצר ותפעל בלשכת המדען הראשי המשרד, ובמסגרתה חוקרים מהאוניברסיטאות, מכוני מחקר ובתי חולים יוכלו לקבל מענקי מחקר לביצוע מחקרים בטכנולוגיות, תגליות חדשות והעברתן לתעשייה. המענקים יינתנו לתקופה של עד שלוש שנים בסך של כ-400 אלף שקל לשנת פעילות אחת.



המסלול תוקצב ב-40 מיליון שקל ב-2011 ו-60 מיליון שקל ב-2012. מטרת התוכנית היא לסייע לפתח מחקרים שיש להם פוטנציאל לתרום לתעשייה, אך יש קושי במימונם מכיוון שהתעשייה והאקדמיה כמעט לא מקדמות מחקרים לטובת התעשייה.



חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, אמר כי "המחקר האקדמי במדינת ישראל מהווה מקור חשוב לטכנולוגיות ויישומים חדשניים, המהווים את הבסיס לפיתוח מוצרים עתירי ידע לתעשייה הישראלית. המסלול החדש מרחיב את אפשרויות שיתוף הפעולה והעברת הידע בין האקדמיה לתעשייה עתירת הידע הישראלית".



שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת, הדגיש את "מחויבות משרד התמ"ת לחיזוק התעשייה בישראל, באמצעות טיפוח מכלול המרכיבים המצויים בסביבת הפיתוח והחדשנות התעשייתית, וביניהם גם כאלה שאמנם אינם נמנים על "קבוצת הלקוחות" הישירה של המשרד, כמו המוסדות להשכלה גבוהה ומכוני המחקר האוניברסיטאיים והרפואיים, אך חיוניים לקיומה של התעשייה המפתחת ולשימור יתרונה היחסי".




ד"ר אודי ניסן, הממונה על התקציבים, אמר עוד כי "המסלול החדש הנו נדבך נוסף במהלך כולל לחיזוק שרשרת המחקר, ומהווה מהלך משלים לתכנית הרב-שנתית במערכת ההשכלה הגבוהה. המסלול הוא כלי נוסף בחיזוק שיתוף הפעולה בתחום העברת הידע מהאקדמיה והתעשייה, ומחזק הן את הפעילות האקדמית והן את תרומתה לקידום התעשייה המתקדמת בישראל".



אבי חסון, המדען הראשי במשרד התמ"ת, הוסיף כי "קמי"ן מהווה פעילות נוספת במערך הפעילויות בהן נוקטת לשכת המדען הראשי לחיזוק קשרי הגומלין אקדמיה-תעשייה, והיא תופעל במקביל לפעילויות האחרות במערך זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully