וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: המשאיות יורדות מנתיבי איילון בשעות הבוקר

דניאל שמיל

31.1.2011 / 16:27

מחר יחל ניסוי של משרד התחבורה, במסגרתו תאסר כניסה למשאיות מעל 12 טון במבחר כבישים מרכזיים בשעות העומס. בנתיבי איילון תוכלו להנות בין 6:30-9:30 בבוקר מכביש נקי ממשאיות

משרד התחבורה יחל מחר בניסוי, שבמהלכו תיאסר תנועת משאיות בנתיבי איילון בשעות הבוקר, בקטע שבין מחלף גלילות למחלף חולות. על הניסוי החליט שר התחבורה, ישראל כץ.

האיסור תקף למשאיות במשקל של מעל 12 טון, בשעות 6:30-9:30 בבוקר, בשני כיווני הנסיעה. בשעות אלה נוסעים באיילון כ-6,000 כלי רכב בשעה, כ-400 מהם הן משאיות כבדות.

בנוסף לכך, ממחר תיאסר תנועת משאיות כבדות מעל 12 טון גם בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין צומת גינות סחרוב למחלף שער הגיא, בשעות 15:00-18:00 בערב. גם בקטע שבין מחלף אדומים לצומת הגבעה הצרפתית תיאסר נסיעה של משאיות בשעות 06:30-08:30 בבוקר.

האיסור לנסיעת משאיות בבוקר יהיה תקף גם בדרכים הבאות: הכניסה לפסגת זאב מכביש 437 (שדרות סיירת דוכיפת), הכניסה למודיעין מכביש 443 (שדרות החשמונאים) והכניסה למכבים-רעות מכביש 443 (דרך יאיר פרג).

שר התחבורה החליט על הרחבת הניסוי במספר צירים מרכזיים נוספים, בעקבות הצלחה שנרשמה לניסוי שנערך לאחרונה בכביש ירושלים-תל אביב, במסגרתו התקצר זמן הנסיעה הממוצע בכביש בעשרות אחוזים. בעקבות זאת החליט השר כץ לאסור באופן קבוע על נסיעת משאיות בשעות הבוקר, בכביש ירושלים- תל אביב.

אם הניסוי יצליח תיבחן אפשרות לאסור על תנועת משאיות בשעות הבוקר בכניסות נוספות למטרופולין תל אביב, במטרה להקל על גודש התנועה. חברת נתיבי איילון והחברה הלאומית לדרכים השלימו הבוקר את הצבת התמרורים והשילוט האוסר על כניסת כלי רכב כבדים בשעות שנקבעו, בכל קטעי הדרך בהם מבוצע הניסוי.

צוות היגוי משותף למשרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה וחברת אמ"י מתום, ילווה את הניסוי ויבחן את השפעותיו על שורה של מדדים תנועתיים, סביבתיים ובטיחותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully