וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה יזכה לתוספת שכר

חיים ביאור

31.1.2011 / 16:40

לפי הסכם השכר הקיבוצי שנחתם היום באוניברסיטה הפתוחה לאחר שנתיים של משא ומתן, ייהנה סגל ההוראה לתוספת שכר בגובה של 24%

המנחים ומרכזי ההוראה של האוניברסיטה הפתוחה יקבלו תוספת שכר בשיעור של 24%, כך נקבע בהסכם שכר קיבוצי שנחתם היום בין נציגי המנחים ומרכזי ההוראה, הנהלת האוניברסיטה הפתוחה וארגון כוח לעובדים.

ההסכם נחתם לאחר שנתיים של משא ומתן עם עליות ומורדות, במהלכו הכריזו 1,300 המנחים ומרכזי ההוראה באוניברסיטה הפתוחה על שביתה שנמשכה שבועות רבים. "המאבק הניב תנאי עבודה ושכר משופרים", אמרה שרון קיטרון, שניהלה את המו"מ עם הנהלת האוניברסיטה מטעם ארגון כוח לעובדים.

עקרונות הסכם השכר החדש באוניברסיטה הפתוחה גובשו כבר בספטמבר, אלא שאז טענה ההסתדרות הכללית שהיא הגוף היציג של סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה ולא כוח לעובדים. עקב המחלוקת פנו שני הארגונים לבית הדין הארצי לעבודה והרכב השופטים, בראשות הנשיא היוצא סטיב אדלר, פסק שכוח לעובדים הוא הגוף היציג של סגל ההוראה.

ההמתנה למתן פסק הדין עיכבה את מימוש ההסכם, הנוגע ל-1,300 חברי סגל ההוראה. עם זאת, יש לציין כי ההסתדרות מתכוונת לתקוף את החלטת בית הדין. אחד מסעיפי פסק הדין קובע כי היא תהיה רשאית לעשות זאת בספטמבר השנה. לדברי קיטרון, לצד התוספת המשמעותית בשכר, ההסכם כולל הבטחת רצף תעסוקתי למנחים, זכאות לקרן השתלמות החל מהיום הראשון לעבודה והקמת מנגנון הפסקת עבודה מסודר. לדברי עו"ד איתי סבירסקי, שהקים לפני 4 שנים את ארגון כוח לעובדים, "משהסתיים המאבק הממושך באוניברסיטה הפתוחה ימוסדו יחסי עבודה קיבוציים ביננו לבין הנהלת האוניברסיטה".

עוד אמר סבירסקי כי "ההסכם הוא הישג משמעותי לכוח לעובדים ולמהלך בנייתו כאלטרנטיבת איגוד מקצועית להסתדרות הכללית וכגורם ההופך את זכות ההתאגדות של העובדים לנגישה יותר". נשיאת האוניברסיטה, פרופסור חגית מסר-ירון, שיבחה את פעילותו של המגשר שמונה למחלוקות בין הצדדים, שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופסור יצחק זמיר.

הסכם השכר באוניברסיטה הפתוחה - שהיא המוסד האקדמי הגדול ביותר - דומה להסכם השכר שנחתם עם ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות שנחתם לפני שנתיים. עם זאת, המו"מ עשוי להשליך על המו"מ שינהלו המרצים והחוקרים ביתר האוניברסיטאות בישראל. רק לפני שבוע הכריזה המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות על סכסוך עבודה כנגד המדינה. הסיבה: ההסכם הקיבוצי עם המרצים והחוקרים באוניברסיטאות לא חודש למרות שתוקפו הסתיים בינואר 2010.

משמעות ההכרזה היא שבעוד שבוע (בתום 14 ימים מן ההכרזה על הסכסוך, כקבוע בחוק), סגל ההוראה הבכיר באוניברסיטאות יוכל לפתוח בשביתה. במשרד האוצר קיים חשש שחתימת ההסכם באוניברסיטה הפתוחה תקצין את עמדות הסגל האקדמי בשאר האוניברסיטאות ותעודד אותו להציג דרישות שכר שהמדינה תתקשה להענות להן. בהתאחדות הסטודנטים עוקבים בדאגה אחר המצב וקוראים להנהלות האוניברסיטאות, לאוצר ולמועצה המתאמת לחדש את ההידברות ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully