וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי תחילת היבוא התברר: סיטרואן C1 אינה עומדת בתקן בישראל ושיווקה הופסק

דניאל שמיל

31.1.2011 / 16:48

בשל טעות במילוי טפסים מצד היבואן, אושר היבוא של המכונית העירונית; עד כה נמכרו 300 מכוניות



משרד התחבורה החליט למשוך את האישור לשיווק המכונית הקטנה של סיטרואן, c1, בישראל. הסיבה לכך היא טעות שנפלה במסמכי התקינה של המכונית. ה-c1 הושקה באירופה ב-2005, יחד עם טויוטה אייגו ופיז'ו 107 שפותחו יחד, ומכוניות אלה עמדו בכל התקינה האירופית המתאימה, הנהוגה גם בארץ.



ב-2010 נוסף סעיף חדש לתקינה, לשיפור ההגנה על הולכי רגל במקרה דריסה. סעיף זה חל על כל הדגמים ששיווקם החל בישראל החל בשנה זו, אך לא על דגמים ששיווקם נמשך משנין קודמות.



בדוד לובינסקי, היבואנית, מסבירים כי עקב "אי הבנה של היצרן, נפלה טעות במילוי הטפסים הרלוונטיים". משרד התחבורה שבדק את הטפסים, אישר את המכירה. אז פנתה למשרד גם יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, וביקשה לייבא את האייגו המקבילה. אחרי שהתברר שאין לה תקינה מתאימה, החליטו במשרד התחבורה להפסיק גם את היבוא של סיטרואן c1. לובינסקי הורשתה למכור כאן את 300 המכוניות שהוזמנו בלבד.



שני היבואנים זועמים על משרד התחבורה, שלא מאפשר יבוא של מכוניות הנמכרות כחוק באירופה. לטענתם, משרד התחבורה מכיל את התקינה לפי תחילת השיווק לארץ ולא לפי הצגת הדגם. כך, מכוניות רבות שהגיעו לישראל לפני 2009 לא עומדות בתקן המעודכן, אך ממשיכות להימכר כאן כי שיווקן החל לפני החלתו.



אגב, פיז'ו 107, שזהה כמעט לחלוטין לשתי המכוניות ששיווקן נאסר, תמשיך להיות מיובאת לישראל על ידי לובינסקי, וכנראה שמחירה יוזל כדי שתוכל למלא את מקומה של סיטרואן c1 בהיצע. כיוון ששיווקה בישראל החל לפני 2010, תוכל החברה להמשיך ולמכור אותה אף שאינה עומדת בתקנים החדשים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully