וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת "מקס פלאנק" תקים מכוני מחקר בישראל בעלות 10 מיליון יורו

ליאור דטל

31.1.2011 / 16:53

באוניברסיטה העברית יוקם מרכז בתחום הניורו-ביולוגיה ובמכון ויצמן יוקם מרכז בנושא ארכיאולוגיה ומדע



רשת מכוני המחקר הגרמנית "מקס פלאנק סוסייטי" תקים שני מרכזי מחקר בינלאומיים באוניברסיטאות בישראל, בשיתוף פעולה עם האקדמיה הישראלית - כך סיכמו שר החינוך גדעון סער, המשמש גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, ושרת החינוך והמחקר של גרמניה פרופ' אנט שאוואן. זאת במסגרת הצהרה להרחבת שיתוף הפעולה האקדמי בין המדינות שהתקיימה במהלך ביקור המשלחת הגרמנית בראשות אנגלה מרקל בישראל.



רשת מכוני מקס פלאנק נחשבת לאחת מרשתות המחקר הגדולות והמתקדמות בעולם וכגוף המחקר המוביל בגרמניה עם תקציב שנתי של 1.3-1.5 מיליארד יורו. היא כוללת 80 מכוני מחקר בתחומי מדעי הטבע, מדעי החיים ומדעי החברה. הרשת נוסדה ב-1948 על שם הפיזיקאי הגרמני, ומתגאה בכך שמדי שנה היא אחראית לפרסומם של יותר מ-13 אלף מאמרים ובכך שמאז שנוסדה זכו 17 מחוקריה בפרס נובל. הרשת מממנת גם מחקרים במוסדות מחקר ישראלים, אך לאחרונה הכריזה על שינוי במדיניותה ועל כוונותיה להקים מרכזי מחקר בינלאומיים בשיתוף מוסדות מחקר מובילים בעולם. כעת, מסתבר שישראל היא אחת המדינות הראשונות בהן תקים הרשת מכוני מחקר.




במסגרת הסיכום לשיתוף פעולה הוחלט כי הרשת תקים לראשונה בישראל שני מרכזי מחקר בהיקף כולל של 10 מיליון יורו בחמש השנים הקרובות במכון ויצמן ובאוניברסיטה העברית. בכל אחד מהם יושקעו כ-5 מיליון יורו כשמחצית מהסכום יגיע מרשת מקס פלאנק והמחצית השנייה מהמוסדות בישראל. בנוסף, מכון ויצמן והאוניברסיטה העברית ישקיעו כספים נוספים בהקמת תשתיות מחקר נחוצות למרכזים.



באוניברסיטה העברית יוקם מרכז בתחום הניורו-ביולוגיה בראשות פרופ' חיים סמפולינסקי ועידן שגב.



במכון ויצמן יוקם מרכז מחקר משותף בנושא ארכיאולוגיה ומדע בראשות פרופ' סטויב ויינר. מכון ויצמן הודיע כי ישקיע כ-2 מיליון דולר נוספים בשדרוג והקמת מעבדות בתחום המחקר של תיארוך פחמני.



לפני ההודעה על שיתוף הפעולה ביקרו בכירי המכון במועצה להשכלה גבוהה בישראל.



במסגרת ההצהרה לשיתוף פעולה הכריזו סער ושאוואן כי המהלך 2012 יתקיים בישראל כנס מדעי משותף לשתי המדינות בחסות השרים. בהצהרה לשיתוף פעולה נכתב כי "השרים מצהירים על חשיבות היישום והרחבה של שיתוף הפעולה ביון המדינות בתחום האקדמיה והמחקר. שיתוף פעולה זה וחילופי המידע הם כלים חשובים לקידום של שתי המדינות מבחינה אקדמית, מדעית וחברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully