וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ הישראלי שידע מדוע אין לכם קליטה סלולרית

גיא גרימלנד

31.1.2011 / 17:25

רני ולינגשטיין ועידו סוסן גייסו 6 מיליון דולר מקרן בסמר האמריקאית עבור הסטארט אפ החדש שלהם



מדי פעם עולות לכותרות העיתונים מאבקים של אזרחים כנגד אנטנות סלולריות - בעיקר באנטנות סלולריות שממוקמות בסמיכות לגני ילדים ומוסדות חינוך או מרכזים קהילתיים. איך בעצם קובעות מפעילות הסלולר היכן למקם את אנטנות הסלולר? התשובה לכך היא די פשוטה. לפי כמות המנויים בתא שטח מסוים.



אם כך, איך הן יודעות כמה מנויים יש בתא שטח מסוים? איך הן יודעות האם רשת התקשורת הסלולרית באותו תא שטח אכן עושה זאת בצורה אופטימלית ויעילה? התשובה במקרה הזה כנראה פחות ידועה לציבור הרחב. מעת לעת, מוציאה מפעילת הסלולר כמה רכבים של מהנדסי תקשורת שמודדים את נתוני הרדיו של הטלפונים הסלולריים בתא שטח מסוים.




כך מתבצע הניסיון להבין מהי עוצמת הקליטה של כל המנויים; מה איכות השירות שמקבל כל מנוי; אילו "רעשים" (מחסומים) קיימם בתא שטח ואלו תחנות בסיס (אנטנות סלולריות) קולטים המנויים. לאחר שמתקבלת תמונת המצב מסוגל מפעיל הסלולר לכייל את הרשת הסלולרית באמצעות מודלים מתמטיים שמנתחים את הקליטה ברשת הסלולרית.



הבעיה היא שבמקרים רבים מפעיל הסלולר עיוור ביחס למצב הקיים בשטח במציאות. הוא אינו מסוגל לדעת האם בגורד שחקים מסוים רוב המשרדים עסוקים היום בחיבור האייפון שלהם לרשת האינטרנט. הוא לא מסוגל לספק תמונת מצב אמיתית כי אין לו יכולת לנתח מכשירי סלולר שלא משדרים באותם רגעים. ייתכן שכל זה ישתנה כעת בזכות פתרון טכנולוגי חדש של סטארט אפ ישראלי בשם אינטיוסל (intucell).



החברה הישראלית פיתחה פתרון טכנולוגי שמצליח לתת תמונת מצב מדויקת של הקליטה בתא שטח מסוים של מנויי סלולר ובזמן אמת לשנות את רשת הסלולר כך שתתמוך בשינויים הקורים בזמן אמת. כך בעצם מאפשרת אינטיוסל למפעיל הסלולר להפוך את הקונפיגורציה של רשת הסלולר בתא שטח מסוים לעבור למצב של קונפיגורציה דינמית, לעומת המצב הקיים בו הקונפיגורציה של רשת הסלולר קבועה ללא קשר לעומסים ומשתנה רק מעת לעת בדרך כלל לאחר תלונות לקוחות (ולאחר שרכבי מהנדסי התקשורת נשלחים לתא שטח מסוים לבצע בדיקות ניטור לבירור הסיבות לניתוקים).



מי שעומדים מאחורי אינטיוסל הם שני יזמים ישראלים: רני ולינגשטיין, לשעבר אחד היזמים של סלטיק, והיזם עידו סוסן. ולינגשטיין אמר ל-themarker כי הייחודיות בפתרון הטכנולוגי של אינטיוסל מתבטאת בתמונת המצב המדויקת שהחברה מספקת למפעיל הסלולרי. "בעצם אנחנו מוציאים את מהנדס התקשורת מתהליך קבלת החלטות ביום-יום ומאפשרים לו להתמקד בתכנון הרחבות הרשת. ההמלצות שלנו כל כך מדויקות שהן מאפשרות לבצע שינויים בזמן אמת ללא התערבות מהנדסים".



איך בעצם אינטיוסל מקבלת את אותה תמונת מצב מדויקת בתא שטח מסוים? החברה מתחברת למערכות השליטה והבקרה (oss) במרכז הרשת של מפעיל הסלולר בחיבור סטנדרטי (לא מדובר בפעילות אינטגרציה). החברה מבצעת שינויים עדינים מאוד ברשת הסלולר ומקבלת מיד את המשוב וזאת ללא כל השפעה על המנויים או ביצועי הרשת בתא בשטח. כך עוברת החברה תא שטח אחד אחרי השני. מרגע שנוצר עומס בנקודה מסוימת אינטיוסל יודעת לבצע איזון עומסים על ידי כיול שטח הכיסוי של אתרים ואיזורי החפיפה. היתרון של אינטיוסל הוא בכך שזה מתבצע אוטומטית ודינמית, מבלי לגרום לאיבוד קליטה מצד המנויים בתא השטח. החברה מונה 18 עובדים ועובדת ממשרדיה ברעננה. זהו סבב גיוס הון ראשון שלה.



לדברי ולינגשטיין, "כרגע אנחנו עובדים על פיתוח הדור הראשון של המוצר שלנו, שכבר פותח נמכר ומיושם אצל מפעילי סלולר ישראלים וגם בחו"ל. אנחנו עוסקים כעת בפיתוח הדור השני, שייתן למפעיל הסלולר יכולות ניהול רחבות יותר ואיזון עומסים בין סוגי טכנולוגיות שונות: lte ו-umts. המצב כיום אצל מפעילות הסלולר הוא שיותר מידע (data) עובר ברשתות מאשר קול (voice). מפעילת הסלולר o2 בבריטניה הודיעה לאחרונה כי יותר data עובר ברשת שלו מאשר קול. זהו המצב גם אצל מפעילות סלולר אחרות בעולם הנדרשות להכפיל את קיבולת הרשת מדי שנה".



"המשמעות היא שרשתות הסלולר שתוכננו ונוהלו עבור אפליקציות קול כעת צריכות לעבור שינויים משמעותים וכל זאת ללא צפי לעלייה משמעותית בהכנסות. הרשת הסלולרית היום גדלה במהירות והרבה יותר דינמית, היום כל אוטובוס בלונדון, ובקרוב גם בישראל ובכל העולם, הוא אינטרנט קפה על גלגלים. המפעילים הסלולריים ברחבי העולם וגם בישראל מבינים שחייבים לשנות את הדרך שבה הם מנהלים את הרשת והם צריכים כלים אוטומטיים המסוגלים להגיב לעומסים בצורה דינמית ולנהל את הרשת הצומחת מיום ליום עם דפוסי שימוש המשתנים מרגע לרגע", אמר ולינגשטיין.



"אינטיוסל פיתחה את הטכנולוגיה שפורצת את הדרך ליישום אוטומטי באמצעות הרחבת 'מרחב הראייה של הרשת' לכל המנויים ולראשונה מבטיחה ניהול רשת דינמי ללא פגיעה כל שהיא בכיסוי למנויים מרוחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully