וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

31.1.2011 / 17:30

בסוף יום תנודתי סגרה הבורסה בתל אביב את יום המסחר השני לשבוע בעליות בהובלת מניות הבנקים: ת"א 25 הוסיף 0.8% לערכו, ת"א 100 עלה ב-0.9% ומדד מניות הנדל"ן התחזק ב-1%

יום המסחר השני של השבוע באחד העם התנהל בתנודתיות. המסחר נפתח הבוקר במגמה חיובית, כאשר במהלך היום נמחקו העליות, ולקראת סוף המסחר חזרה הבורסה לעלות. כל זאת, בהמתנה להתבהרות התמונה הפוליטית במצרים.

אתמול הובילו האירועים לצניחת הבורסות בעולם באחוזים ניכרים. המשקיעים גם ממתינים בדריכות למסחר בוול סטריט, שהושפע אתמול מהמהומות. סמוך לשעת הסגירה באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על מגמה חיובית ועל עליות של עד 0.4% בפתיחת המסחר.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.8% ונסגר בשער של 1,292 נקודות. מדד ת"א 100 הוסיף 0.9% ונסגר ב-1,203 נקודות. מדד מניות הבנקים התחזק ב-0.5% ומדד מניות נדל"ן עלה ב-1%. מחזורי המסחר המשיכו גם היום להיות גבוהים מן הרגיל והסתכמו ב-3.35 מיליארד שקל.

בשוק הסולידי, המשיכו משקיעים - ובמיוחד זרים - לממש את החזקותיהם באיגרות חוב ממשלתיות שקליות והורידו את מחיריהם בכ-0.3%. איגרות ממשלתיות צמודות למדד המחירים הפגינו היום יציבות ונסחרו במגמה מעורבת - תוך שינויים של עד 0.1% בלבד. האפיק הקונצרני נסגר היום בעליות של עד 0.3% לאחר הירידות אתמול.

נרגעים לאחר הבהלה המצרית

איילת ניר, הכלכלנית הראשית בבית השקעות אי.בי.איי, סבורה כי האירועים במצרים אינם מהווים תירוץ עבור שוק ההון למימושים, אלא תזכורת כואבת לעובדת ישיבתנו במזרח התיכון ולסיכון הנלווה לכך, אשר שב והתעורר לאחר שתומחר לאחרונה בחסר אם בכלל. כמו כן, ניר מציינת את ההתנהגות במסחר בשער החליפין ואת פיחות השקל מול הדולר שחל מיום שישי האחרון, במקביל לעלייה במחירי הנפט בעולם שעשויה לקבל ביטוי בפרסום מדד המחירים הקרוב.

התגובה הראשונה של שוק ההון לאירועי מצרים הגיעה מבורסות וול סטריט אשר נסגרו ביום שישי האחרון בירידות חדות, ומדד S&P 500 רשם את הנפילה היומית החדה ביותר מאז נובמבר, כשירד ב-1.8% לרמה של 1,276 נקודות. מדד דאו ג’ונס נסגר בירידה של כ-1.4% לרמה של 11,823 נקודות, וירד בסיכום שבועי ב-0.4% - ירידה שבועית ראשונה זה תשעה שבועות. מדד נאסד"ק צנח ב-2.5% לרמה של 2,687 נקודות. עליות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 3.33%.

בזירת המקרו האמריקאית, היום יתפרסם נתון המעיד על שינוי בהכנסה הפרטית של התושבים האמריקאים בחודש האחרון של 2010. קונצנזוס הכלכלנים צופה כי מצבם השתפר ב-0.4%, לעומת גידול מתון יותר של 0.3% בחודש הקודם.

חוסיין סאלם, אחד השותפים הגדולים במיזם שיתופי הגז והנפט EMG המצרית, מקורבו של הנשיא מובארק ואחד האנשים העשירים במצרים, עזב את המדינה - כך דיווחו סוכנויות הידיעות. סוכנות AP מסרה על פי גורם רשמי בשדה התעופה בקהיר כי 19 מטוסים פרטיים של משפחות עשירות ממצרים ואנשי עסקים ערביים עזבו אתמול את הבירה המצרית לדובאי.

חברת דירוג האשראי מדרוג מגיבה היום לאירועים האחרונים במצרים והשלכותיהם על החברות ישראליות התלויות עסקית במדינה השכנה. מדרוג הכניסה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות את דירוג A3 של איגרות החוב מסדרות א', ב', ו-ג' של אמפל אמריקן (-2.5% , 776.0), חברת האחזקות של יוסי מימן, בעלת זיכיון לאספקת גז בישראל באמצעות הצינור הימי מצרים-ישראל.

יוסף אביב, חמו של זאב שטיין, בעל השליטה (44.5%) בחברת אורביט טכנולוג’יס (-5.63% , 2596.0), יצרנית מוצרי אלקטרוניקה בתחום הביטחוני, מוכר את מרבית אחזקותיו בחברה בעשרות מיליוני שקלים לגופים מוסדיים גדולים, כך נודע מפעילים בשוק. אביב, החזיק עד היום כ-26% מהון מניותיה של החברה וצפוי להישאר עם אחוזי אחזקה בודדים אם בכלל. על פי מחזורי המסחר חריגים והבלתי אופייניים למניית החברה שמסתכמים, נכון לשעה זו, בכ-60 מיליון שקל, ניתן להסיק כי נמכרו מרבית המניות במחיר של כ-26 שקל ליחידה.

מניות בולטות במסחר

חברת גינקו, העתידה להתמזג בקרוב לשלד בורסאי, אוריאלי (7.37% , 78.7), מודיעה כי קידוח יבשתי לעומק, "שחר 1", למטרת חיפוש נפט יוצא לדרך לאחר שאושר על ידי הועדה המחוזית לתכנון ולבניה במחוז הדרום. הקידוח מתוכנן ברבעון השני 2011. רישיון "שחר" משתרע על שטח של כ-389 אלף דונם דרומית לצומת הערבה בשולי בקע ים המלח ומתוכנן לעומק של כ-3.3 קמ"ר, ועלותו המתוכננת מסתכמת בכ-9 מיליון דולר.

יו"ר דירקטוריון מעריב (5.77% , 364.9), איש העסקים זקי רכיב, העביר לחברה 3 מיליון דולר - כך דיווחה מעריב בהודעה לבורסה. החברה הודיעה כי הסכום התקבל ב-27 בינואר. מדוברו של רכיב נמסר כי איש העסקים השלים את תשלום 15 מיליון הדולר שהוא חייב למעריב. בנוסף הומרו איגרות חוב למניות, מה שמגדיל את ההון של מעריב.

אקסלנז (-0.11% , 92.6), שבשליטת מורי ארקין, חתמה על הסכם עם חברת פייזר, למתן שירותים ולהשכרת מכשירי BreathID, כך הודיעה אתמול. פייזר תעשה שימוש במכשירים שפיתחה אקסלנז בניסוי קליני שמבוצע על ידי פייזר בתחום מערכת העיכול. ההסכם כולל השכרת מכשירים של אקסלנז ומכירה של ערכות מתכלות לצורך הניסוי. על פי הערכות, הכנסותיה של אקסלנז מההסכם יגיעו ל-500 אלף דולר, כך שלא צפויה להיות להסכם השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות, אולם אקסלנז סבורה כי ההסכם עם פייזר מהווה הבעת אמון חשובה נוספת במוצר החברה.

חברת הדירוג מידרוג הורידה בסוף שבוע את דירוג האג"ח סדרה י"ג, שיתרתה היא כ-160 מיליון שקל, של חברת הנדל"ן רבד. דירוג סדרת האג"ח של רבד, בשליטת יגאל אהובי, הופחת בדרגה אחת מרמה של Baa1 ל-Baa2. מידרוג הותירה את אופק הדירוג שלילי - כך שתיתכן הורדת דירוג נוספת בטווח הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully