וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום שביתה בחברת החשמל; הוועד דורש הסכם בעניין הפנסיה

חיים ביאור

31.1.2011 / 19:13

ועד העובדים דורש כי הסכמה בנוגע לפיצוי לגמלאים תעוגן בהסכם קיבוצי שייחתם בין האוצר ההסתדרות והוועד



עובדי חברת החשמל מאיימים לפתוח בשביתה או עיצומים ביום חמישי אם משרד האוצר לא יחתום היום או מחר על הסכם קיבוצי המסדיר מתן מענק חד פעמי לאלפי הגמלאים של החברה. "זו דרישה שלא נתפשר עליה ואנו נערכים למאבק למען הגמלאים, כפי שאנו יודעים להגן על זכויות העובדים", הבהירו בוועד העובדים, בראשו עומד מיקו צרפתי.



איום השביתה עלה למרות שהממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, הגיע בימים אלה לסיכום עם הוועד בחברת החשמל ועם ההסתדרות ולפיו גמלאי חברת השחמל יקבלו פיצוי חד פעמי בשיעור של 8%-12% בשל השחיקה שחלה בגמלתם במהלך השנים האחרונות. האוצר מכיר בכך בקיומה של השחיקה לגבי רוב גמלאי החברה, שסיבתה נעוצה בכך שגמלאים אלה הגיעו לדרגה המקסימלית ועקב כך הם אינם יכולים לקבל גמלה בסכום גבוה יותר.




ועד העובדים דורש כי ההסכמה בנוגע לפיצוי לגמלאים תעוגן בהסכם קיבוצי שייחתם בין האוצר, רשות החברות, ההסתדרות והוועד. ואולם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, קבע באחרונה כי ועד העובדים אינו רשאי לחתום על הסכם קיבוצי הנוגע לגמלאים, ולא לעובדים הפעילים, ולפיכך הוא פסל את האפשרות של חתימת הסכם בנושא. בעקבות זאת הציע לוין כי נושא הפיצויים יעוגן במסמך התחייבות מטעם האוצר עליו הוא יחתום, ואולם ההצעה אינה מקובלת על הוועד, הדורש כי ייחתם עמו הסכם קיבוצי.



מהאוצר נמסר כי מגעים למציאת פתרון יתקיימו השבוע "עד הרגע האחרון" בין לוין, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד אבי ניסנקורן, ומנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר, כדי למצוא פתרון למחלוקת ולהסיר את איום השביתה. האוצר מעוניין לסיים במהירות את "פרשת הגמלאות" מכיוון שרק לאחריה ניתן יהיה לחדש את המו"מ על רפורמה בחברת החשמל, שכן הוועד העמיד זאת כתנאי מרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully