וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי האיגוד הארצי של הטייסים ורשות התעופה האזרחית נועדים הערב בניסיון להימנע ממשבר תעופה

זוהר בלומנקרנץ

31.1.2011 / 19:31

המהלך הוא תוצאה של החלטת איגוד הטייסים הישראלי להנחות את הטייסים שלא לגשת לבחינות באנגלית



ראשי האיגוד הארצי של הטייסים ורשות התעופה האזרחית (רת"א) נועדים הערב בניסיון לפתור את המשבר המאיים להשבית את התעופה הישראלית החל מחודש מארס הקרוב - כך נודע ל-themarker.



רק השבוע דיווחה חברת אל על, בהודעה יוצאת דופן לבורסה לניירות ערך, על שיבושים בטיסות החברה - הצפויים מחודש מארס הקרוב. המהלך הוא תוצאה של הודעת איגוד הטייסים הישראלי (בו חברים טייסים מכל חברות התעופה הישראליות, לרבות טייסי החברה) לרשות התעופה האזרחית כי הנחה את הטייסים שלא לגשת לבחינה באנגלית כנדרש מטייסים בטיסות בינלאומיות, זאת כחלק ממחלוקת בין האיגוד לבין הרשות.



הבחינה באנגלית היא על פי דרישת רשות תעופה אזרחית ובהתאם להנחיות ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (icao). לפי דרישות אלו, על טייסים ישראלים בטיסות בינלאומיות לעבור מבחן הערכה באנגלית, כתנאי לתקפות רישיון הטיס והמשך פעילותם כטייסים בינלאומיים, זאת לא יאוחר מיום 5 במארס 2011.



אל על הודיעה כי מנכ"ל החברה, אליעזר שקדי, פנה לטייסי החברה בקריאה להיבחן מיידית על מנת לעמוד בדרישות הדין ובמועדים הנזכרים לעיל, אולם עמדת האיגוד לא השתנתה. כמו כן, אל על התריעה שאם הטייסים לא יעברו את המבחן באנגלית או לא יידחה המועד שבו הם אמורים לגשת לבחינה, עלולה להיפגע אפשרות קיום טיסות בינלאומיות של החברה, בשל העדר טייסים בעלי רישיונות מתאימים.



איגוד הטייסים החליט בתחילת השבוע להחרים את הבחינות במחאה על אי קבלת עמדותיו בנושא. קודם לכן נפגש יו"ר האיגוד הארצי של הטייסים, קברניט בועז חטיבה, עם שר התחבורה, ישראל כץ, ואחר כך עם מנכ"ל משרדו דן הראל, אך ללא תוצאות.



הטייסים מתנגדים למתכונת הבחינה באנגלית וכן לשני הגופים אשר נבחרו על ידי הרשות לבצען. לצד זה, ההתנגדות היא חלק ממאבק רחב יותר של איגוד הטייסים נגד מנהל הרשות, גיורא רום, אשר לא נענה לתביעותיהם במגוון אחר של נושאים כמו לדוגמא הכנסת תיקונים בחוק הטייס אשר קשורים לפעילותם.



קודם לפגישה הערב דחה מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, במכתב תשובה מפורט ליו"ר האיגוד הארצי של הטייסים את הטענות, וכתב בין היתר כי התקנות המחייבות בחינה במיומנות בשפה האנגלית אושרו על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת ב-17 במארס 2010 ונכנסו לתוקפן ב-25 במאי 2010.



הרשות בחנה את השיטות העיקריות הנהוגות בעולם לביצוע המבחנים והחליטה לצאת במכרז פומבי לבחירת ספק אשר יקים עבורה את מערך הבחינות, ובכלל זה יעמיד כיתות בחינה מתאימות ויעמיד בוחנים כשירים ומיומנים, הכל בהתאם להנחיות icao (הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully