וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אנשי עסקים תובעים את היהלומן דן גרטלר: "הוא מצליח בזכותנו אך לא שילם לנו עמלות"

שני מזרחי

31.1.2011 / 20:11

ד"ר ולדימיר וקסמן וקלוד קלפטש-שילטון טוענים כי בזכות הקשרים שלהם צמחו עסקיו של גרטלר באפריקה



שני אנשי עסקים הגישו השבוע תביעה הצהרתית לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד היהלומן דן גרטלר. לטענת השניים, ד"ר ולדימיר וקסמן וקלוד קלפטש-שילטון, גרלטר נקשר איתם בהסכמים על מנת שיסייעו לו לקבל חוזים וקשרים עם חברות וראשי השלטון בארצות אפריקה, ובתמורה לסיוע התחייב לשלם להם עמלה מכל עסק שיהיה לו באפריקה.



השניים טוענים שקיימו את חלקם בהסכם ובזכות קשריהם צמחו לגרטלר עסקים בשווי אדיר בקונגו, בסיירה לאון, בזימבבואה וברוסיה, אלא שהוא לא הפר את התחייבותו ולא שילם להם. וקסמן, לפי התביעה, הוא מהנדס מכרות ומומחה לקידוחים בברית המועצות לשעבר, שעלה לישראל ב-1987, והוא בעל קשרים ענפים עם אישים רמי השפעה מברית המועצות.



בתביעה שהוגשה - באמצעות עו"ד פנחס זלצר - טוענים השניים כי בתחילת 1988 פנה אביגדור ליברמן (אז איש עסקים פרטי) לוקסמן בשמו של גרטלר וביקש ממנו לקשור קשרים בין גרטלר לראשי השלטון באפריקה - ובמיוחד בסיירה ליאון, זימבבואה וקונגו - בתחומי כריה, רכישה, עיבוד ושיווק מחצבים ויהלומים.



השניים, לפי התביעה, החלו לפעול להשגת קשרים באפריקה לגרטלר. במהלך מפגשים של גרטלר עם בכירים באפריקה - אותם הם אירגנו לפי הנטען - סוכם עם ראשי המדינה על מתן רישיון ומתן זכות אקסקלוסיבית לכריית יהלומים.



"את כל הפרוצדורה וההליכים לקבלת הרישיון, הכינו וקסמן וחבריו, לאחר שגרטלר הצהיר בפניהם על כוונתו לרכוש יהלומים בחוזה לטווח ארוך וכי ביכולתו לממן רכישת יהלומים גולמיים בסכום של שני ביליון דולר במהירות המירבית", נכתב בתביעה.



לאחר שהצליחו להסדיר את רישיון הכריה בקונגו, טוענים השניים, נחתם בתל אביב הסכם בין גרטלר לבין ספקי יהלומים ממקורות שונים ברוסיה. "מכאן נפתחה בפני גרטלר וחברתו הדרך להצלחה בלתי מוגבלת, השאיפה לקבל עסקות בסכומים אדירים של 3 מיליארד דולר הפכה פתאום למושגת, ומכאן להצלחה עסקית בלתי מוגבלת כשכל משאבי היהלומים - ואחר כך ניקל וזהב של מדינה כה עשירה במחצבים יקרים - כולה נתונה בידיו של צעיר שטרם מלאו לו 30 שנה", נטען בתביעה.



לפי הנטען, בהסכמים עליהם חתמו עם גרטלר התחייב גרטלר לשלם לשניים 0.5% מהערך הכספי מכל רכישת יהלומי גלם ו-0.25% מהערך הכספי מכל רכישת יהלומים מלוטשים. אולם, לדבריהם, עד ליום הגשת התביעה, לא שמעו ממנו ורק מן העיתונות נודע להם שגרטלר עושה עסקים גדולים ביהלומים ברוסיה, בסיירה ליאון בזימבבואה ובקונגו. לכן, דורשים השניים מבית המשפט להצהיר כי ההסכמים שחתמו עם גרלטר תקפים וכי עליו לשלם להם עמלות ותמלוגים מעסקי היהלומים שלו בקונגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully