וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך המו"מ של ישראמקו עם דויטשה בנק להלוואה של 550 מיליון שקל לקידוח תמר

ערן אזרן

31.1.2011 / 20:57

עלות פיתוח מאגר תמר מוערכת בכ-2.5 מיליארד דולר, כאשר חלקה של ישראמקו במימון הפיתוח הוא 28.75%



דיווחה הערב כי חתמה על הארכה נוספת של הסכם המימון לקידוח תמר עם דויטשה בנק. על פי ההודעה, תוארך תקופת הבלעדיות עד ל-31 במארס 2011. במסגרת תקופה זו עשויים שני הצדדים להגיע לידי הסכמות בנוגע לתנאי המימון של הלוואה בגובה 550 מיליון דולר לחברה הישראלית. דויטשה בנק צפוי לגייס את ההלוואה בשוק ההון המקומי לצורך מימון 80% מההשקעה הנדרשת.



עלות פיתוח מאגר תמר מוערכת בכ-2.5 מיליארד דולר, כאשר חלקן של השותפות הישראליות בקידוח - ישראמקו (28.75%), אבנר חיפושי נפט (15.625%), דלק קידוחים (15.625%) ודורגז (4%) - מסתכם ב-1.6 מיליארד דולר.



מדובר במימון קצר טווח לתקופה של עד שלוש שנים בריבית דולרית של כ-5%. לצורך השלמת המימון הנדרש צפויות השותפות לגייס בתקופה הקרובה הון באמצעות הנפקת זכויות ואג"ח בשוק ההון המקומי. זאת, כאשר במהלך תקופת ההקמה יומר המלווה קצר המועד בחוב פרויקטלי ארוך טווח באמצעות הנפקות אג"ח כנגד שיעבוד התזרים שיתקבל ממכירת הגז. מודל פיננסי זה ייושם בידי קבוצת ים-תטיס (דלק ונובל אנרג'י) בפרויקט הגז המקביל מול אשקלון.



בעוד שהשותפה הזרה בפרויקט (36%), נובל אנרג'י האמריקאית, הודיעה כי תגייס את ההון העצמי והחוב הדרוש למימון פרויקט הפיתוח ממקורותיה העצמיים, ניהלו בחודשים האחרונים השותפות הישראליות מגעים ממושכים באשר לשיתוף פעולה בגיוס ההון הנדרש. זאת, לאחר שממשלת ישראל סירבה סופית למתן סיוע לשותפות במימון הפרויקט. בנקי ההשקעות הבריטיים hsbc וברקליס יובילו עבור חברות דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט מימון בסך כ-450 מיליון דולר, ולחברת דורגז - מימון בגובה כ-80 מיליון דולר.



הוצאות השותפות הישראליות בקידוחי תמר ודלית הסתכמו השנה ב-260 מיליון דולר. זאת כאשר החברות כבר אישרו לשנתיים הקרובות השקעה נוספת של 230 מיליון דולר עבור רכישת ציוד ושירותים לפיתוח שדות הגז. תוכנית הפיתוח של השותפות עדיין לא גובשה, אך לפי הערכות, תקיף שתי תחנות קבלה (צפונית ודרומית), וכן חמש-שש בארות בשדה תמר (תוספת של שלוש-ארבע בארות נוספות לקידוחי תמר 1 ותמר 2 שכבר הושלמו).



כל אלה מותנים עדיין בחתימה על חוזה עוגן עם לקוח מרכזי בשוק הישראלי - חברת החשמל - שהודיעה לפני כשבועיים על חתימת מסמך כוונות עם השותפות לרכישת 2.7 מיליארד מ"ק (bcm) בשנה למשך 15 שנה, בהיקף כולל של כ-9.5 מיליארד דולר. זאת שבועיים לאחר שהשותפות חתמו על מסמך כוונות למכירת גז טבעי לתחנת הכוח המתוכננת של דליה אנרגיות בהיקף משוער של מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully