וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הסחר העולמי: ארה"ב העניקה לבואינג סובסידיות לא חוקיות

סוכנויות הידיעות

31.1.2011 / 20:55

סובסידיות בהיקף של 24 מיליארד דולר הוענקו לחברה בין השנים 1989 ל-2004



ארגון הסחר העולמי (wto) פסק כי סובסידיות בהיקף של כמעט 24 מיליארד דולר שהעניק הממשל בארה"ב ליצרנית המטוסים בואינג היו בלתי חוקיות. הסובסידיות, שהוענקו לחברה בין השאר בצורה של שירותי חינם, מענקי מחקר וגישה לטכנולוגיות מתקדמות, ניתנו בין השנים 1989 ל-2004.



בנוסף למשרד ההגנה האמריקאי ולסוכנות נאס"א, אשר העניקו לבואינג סובסידיות בסך 16 מיליארד דולר, קיבלה החברה גם הקלות מס ממדינות קנזס, וושינגטון ואילינוי, וכן סיוע ממקורות נוספים בהיקף של מיליארדי דולרים.



הפסיקה באה על רקע מחלוקת בת שש השנים בין בואינג למתחרתה האירופית איירבוס, שהחלה בעקבות תלונה מצד ארה"ב לגבי סיוע ממשלתי בלתי חוקי, וגררה תלונה נגדית מצד איירבוס. על כף המאזניים עומדת התחרות בין ארה"ב לאירופה על שוק מטוסי הנוסעים העולמי שמסתכם ב-70 מיליארד דולר בשנה. סכום זה מגמד את כל הסוגיות שלהן נדרש עד כה ארגון הסחר העולמי.



בשנה שעברה, פסק ארגון הסחר העולמי כי הלוואות בריבית נמוכה שהעניקו ממשלות באירופה ליצרנית המטוסים איירבוס היוו הפרה של חוקי הסחר - ובכך קיבל תלונה שהגישה ארה"ב במסגרת הסיבוב ראשון המחלוקת הסחר הגדולה מעולם שנדרש הארגון לשמש בה כבורר.



הפסיקה קבעה כי איירבוס נהנתה במשך ארבעה עשורים מסובסידיות לא חוקיות בצורה של הלוואות פיתוח בהיקף של 20 מיליארד דולר שקיבלה מממשלות באיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully