וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות פקקים: המשאיות יורדות מנתיבי איילון

חן הלפרן

31.1.2011 / 7:30

הקץ לפקקים הכבדים במטרופולין תל אביב? החל מהבוקר תיאסר כניסתן של משאיות כבדות לנתיבי איילון ומספר כבישים נוספים. בשעות אחה"צ והערב תיאסר כניסתן לכביש י-ם-ת"א

האם נהגי ישראל יהנו הבוקר (שלישי) מתנועה קלה יותר בדרך לעבודה? זאת לפחות המטרה אליה מכוון משרד התחבורה, הפותח היום בניסוי במהלכו תיאסר תנועת משאיות כבדות בכבישים מרכזיים בישראל, ביניהם נתיבי איילון וחלק מכביש 1.

הניסוי, עליו קבע שר התחבורה ישראל כץ, יאסור את כניסתן של משאיות במשקל של מעל 12 טון בשעות נבחרות במהלך היום. בניבי איילון תיאסר כניסתן של משאיות מסוג זה בין השעות 6:30 ל-9:30 בבוקר - השעות העמוסות ביותר בכביש זה בהן נוסעים כ-6,000 כלי רכב בשעה.

בכביש 1, המקשר בין ירושלים לתל אביב, מצומת גינות סחרוב ועד למחלף שער הגיא, תיאסר כניסת משאיות כבדות בשעות אחר הצהריים והערב, בין השעות 15:00-18:00. כמו כן, בין מחלף אדומים לצומת הגבעה הצרפתית תיאסר נסיעה של משאיות בשעות הבוקר, בין 06:30-08:30.

כמו כן, גם בכניסה לפסגת זאב מכביש 437 (שדרות סיירת דוכיפת), הכניסה למודיעין מכביש 443 (שדרות החשמונאים) והכניסה למכבים-רעות מכביש 443 (דרך יאיר פרג) תהיה סגורה למשאיות בשעות הבוקר כדי להקל על עומס התנועה בהם.

החלטה זו של שר התחבורה הינה הרחבה לאיסור הקיים מזו תקופה בכביש 1, זאת לאחר הניסוי בכביש זה הוביל לירידה משמעותית בזמן הנסיעה של הנהגים. עקב כך, הוסיף השר כץ ואסר על נסיעת משאיות בשעות הבוקר בכביש. באם האיסורים שייכנסו לתוקפם הבוקר יביאו לירידה בתנועת הנוסעים, תיבחן האפשרות לאסור על תנועת משאיות בשעות הבוקר בכניסות נוספות לתל אביב.

את הבחינה להצלחת הניסוי ייבחן צוות היגוי משותף למשרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה וחברת אמ"י מתום. הצוות ילווה את הניסוי ויבחן את השפעותיו על שורה של מדדים תנועתיים, סביבתיים ובטיחותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully