וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: הפחתה משמעותית בקנסות היציאה מחברות הסלולר

אמיתי זיו

1.2.2011 / 8:15

הבוקר נכנסת לתוקפה ההפחתה בקנסות היציאה בסלולר. אלו שיבקשו לצאת משירות חברת הסלולר שלהם יידרשו לשלם קנס מקסימלי של 8% במקרה הרע, ובמקרה הטוב - לא לשלם כלל

בשורה לציבור צרכני הסלולר: מהיום קנסות היציאה בסלולר מבוטלים או מופחתים באופן משמעותי - גם ללקוחות קיימים שנמצאים במסגרת חוזה. הרפורמה היא פרי חקיקה חדשה שעברה במסגרת חוק ההסדרים, ונכנסת לתוקפה היום. על פי החוק, קנס היציאה המקסימלי ללקוח סלולר יכול להגיע ל-8% מהחשבון הממוצע של הצרכן, כפול מספר החודשים שנותרו לו להתחייבות.

המשמעות היא שקנס היציאה הופך לתשלום של עשרות שקלים במקום מאות או אלפים שנהגו חברות הסלולר לגבות עד כה מלקוחות נוטשים במסגרת חוזה. כמה מחברות הסלולר מוותרות גם על תשלום זה ולא יגבו כל קנס יציאה מלקוחות כאלה.

החוק החדש חל באופן רטרואקטיבי על לקוחות עסקיים עם עד 50 קווי סלולר ולקוחות עסקיים חדשים שבהם עד 100 קווי סלולר. באשר לתשלום על המכשיר, במסגרת הרפורמה ייאסר על החברות לפרוע את יתרת התשלומים שנותרו ללקוח נוטש על המכשיר בתשלום אחד, והלקוח יוכל להמשיך לשלם על המכשיר לשיעורין. במשרד התקשורת מדגישים כי החל ב-1 בינואר יתאפשר להעביר את המכשיר לחברה החדשה, היות שחברות הסלולר מחויבות לפתוח את נעילת ה-SIM של המכשיר ללא תשלום.

לדברי שר התקשורת משה כחלון: "המהלך ייאפשר לצרכנים מעבר חופשי, ויסייע להגברת התחרות בשוק, שתתבטא בחיסכון כספי משמעותי עבור כל לקוח ולקוח". מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל מסר: "הקנסות היוו חסם מעבר משמעותי שפגע בתחרות ובצרכנים הפרטיים. לקראת כניסתן של חברות סלולריות נוספות - וירטואליות ובעלות תשתית - המהלך יקבל משמעות גדולה עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully