וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהריון? חפשי מקום עבודה אחר

מערכת JobCity

1.2.2011 / 10:31

קיבוץ עין כרמל לא קיבל לעבודה אישה בשל העובדה שהיא הייתה בהריון ובנימוק שלא תוכל להמשיך בעבודתה לאורך כל שנת הלימודים

בעקבות חקירה שניהל האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת באמצעות סגן ממונה על האכיפה במחוז הצפון תמר מורן כנגד קיבוץ עין כרמל בחשד להפליה בקבלה לעבודה בשל הריונה של המועמדת, התגלה כי העובדת, שעבדה כמטפלת במשך יומיים בשבוע במשך תקופה ארוכה אצל הנאשמת, אכן הופלתה שלא כדין בשל הריונה.

מורן מציינת כי למרות שדובר עם העובדת לגבי איוש התקן קודם לכן, הראיות העלו כי לאחר היוודע דבר הריונה הנימוק שהיווה שיקול לאי קבלת העובדת לעבודה הייתה העובדה כי בשל הריונה העובדת לא תוכל לטפל בילדים במשך שנת הלימודים במלואה אלא תאלץ לצאת לחופשת לידה.

עבירה על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה

כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רנין יעקוב-מנסור ממשרד התמ"ת, ייחס לקיבוץ עין כרמל עבירה של אי קבלה לעבודה בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה. בטרם הקראה הגיעו הצדדים להסדר טיעון. במסגרת הטיעונים לעונש טענה עוה"ד יעקוב-מנסור כי הגבלת האפשרות להתקבל לעבודה בשל ההריון משליכה על העסקת סקטור הנשים בשוק העבודה ופוגעת בחברה הישראלית ולכן ביקשה להשית על הנאשמת עונש מרתיע.

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, דלית גילה, הרשיעה את הנאשמת במסגרת הסדר הטיעון וקבעה במסגרת גזר הדין כי העובדת הופלתה מחמת הריונה, אפליה פסולה שאין צורך להכביר במילים על הפגיעה שלה בעובדת הספציפית ובהעסקת נשים בכלל. עם זאת, לאור העובדה שהמדובר בעבירה ראשונה של הנאשמת ולאור לקיחת האחריות על מעשיה השיתה על הנאשמת קנס בסך 65,000 ¤ וקבעה כי נציג מוסמך של הקיבוץ יחתום, בשם הקיבוץ, על התחייבות להימנע מעבירה על הוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה בגובה של 65,000 ¤.

התובעת הראשית במשרד התמ"ת, עו"ד גלי לוי, מברכת על גזר הדין :"המדובר בקנס מרתיע במסגרת ההליך הפלילי שמעביר מסר ברור לציבור המעסיקים שלא להפלות שלא כדין עובדות הרות בקבלה לעבודה".     

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully