וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות הגמל פותחות את 2011 עם תשואה חיובית של 0.5% בינואר

TheMarker Online

1.2.2011 / 11:56

התשואה של קופות הגמל הגדולות בינואר צפויה לנוע בתחום החיובי שבין 0.2%-0.7%; בתעשייה כולה עד 1.2%



תשואה משוקללת חיובית של כ-0.5% נרשמה לזכות קופות הגמל בחודש ינואר, הודות לעליות באפיק המניות בחו"ל ובאיגרות החוב הקונצרניות בישראל ועליות שערים באיגרות החוב הממשלתיות, שתרומן פחות הורגשה. לעומתן, הירידות באפיק המניות בארץ, בעיקר בימי המסחר האחרונים של החודש לאור הארועים במצרים, מיתנו באופו משמעותי את התשואות שנרשמו.



התשואה הנומינלית (ברוטו) של קופות הגמל הגדולות בינואר 2011 - המהוות כשליש מהתעשייה כולה -צפויה לנוע בתחום החיובי שבין 0.2%-0.7%. תשואות קופות הגמל בתעשייה כולה צפויות לנוע בטווח רחב יותר שבין 0% ל-1.2% כאשר המדד המשוקלל של התעשייה צפוי להצביע, כאמור, על תשואה של כ-0.5%. הקופות הבולטות בתשואותיהן החודש יהיו אלו שהן בעלות אחזקות משמעותיות, באופן יחסי, במניות בחו"ל, שנהנו גם מהפיחות החזק מאוד ואחזקה גבוהה באיגרות החוב הקונצרניות.



ינואר בקופות הגמל



ממיטב בית השקעות מעריכים כי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות (כמו גדיש, עוצמה, תמר, קה"ל, כנרת) המהוות כשליש מתעשיית קופות הגמל וההשתלמות, יציגו בינואר 2011 תשואה נומינלית (ברוטו) משוקללת חיובית בטווח של 0.2% עד 0.7%. מדד מיטב של כלל קופות הגמל אמור להציג תשואה משוקללת חיובית של 0.5%, אבל עם התפלגות רחבה שבין 0% ל-1.2%.



העליות בשוקי המניות בעולם, יחד עם הפיחות, כמו גם העליות בשוק איגרות החוב הקונצרניות היו המקור המרכזי לתשואות החיוביות החודש. גם איגרות החוב הממשלתיות עלו החודש, אך בצורה מתונה יותר. לעומת זאת, הירידות בשוק המניות בארץ, בעיקר בימים האחרונים של החודש בשל המשבר במצרים, מיתנו משמעותית תשואות אלו.



באפיק האג"ח הקונצרני נרשמה מגמה חיובית: מדד התל בונד 20 עלה ב-0.8% ומדד התל בונד 40 עלה ב-0.9%. איגרות החוב הלא מדורגות עלו החודש, אף הן, בשיעור של כ-2.0%.



איגרות החוב הממשלתיות הצמודות למדד נותרו ללא שינוי. בחינת תשואותיהן על פי התפלגות טווחי הפדיון שלהן מראה, כי מדד האג"ח הצמודות הקצרות לטווח של 0–2 שנים עלה ב-0.5%, האיגרות לטווח של 5-2 שנים עלו בשיעור של 0.3% ואילו איגרות לטווח של 5–10 שנים ירדו בשיעור של 0.2%.



מדד איגרות החוב הממשלתיות השקליות הלא צמודות (שחרים) ירד החודש בשיעור של 0.7%, כאשר השחרים הקצרים לטווח של 0–2 שנים עלו ב-0.1%, השחרים לטווח של 2–5 שנים ירדו ב-0.5%, והשחרים לטווח של 5 שנים ומעלה ירדו בשיעור חד יותר של 1.2%. המק"מים עלו ב-0.1%, והגילונים עלו ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully