וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: המצב במצרים יחיש את העלאת הריבית

רם עוזרי

1.2.2011 / 13:00

לפי ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל, מיכאל שראל, האירועים במצרים ופיחות השקל יאלצו את נגיד בנק ישראל להעלות את הריבית במשק בקצב מהיר מהצפוי

סטנלי פישר צפוי להעלות את הריבית בקצב מהיר מהצפוי. כך מעריך היום מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל. פישר העלה את ריבית בנק ישראל לחודש פברואר לרמה של 2.25%, וההערכות בשוק היו כי העלאת הריבית תימשך אם כי בקצב איטי, כך שעד סוף שנת 2011 תעמוד ריבית בנק ישראל על 3%.

היום מעריך מיכאל שראל, כי ההתפתחויות של השבוע - עליית פרמיית הסיכון של ישראל, ביטול הפטור על רווחי הון של משקיעים זרים, והפיחות בשער השקל - יגבירו את הציפיות לאינפלציה ויאלצו את פישר להחיש את קצב העלאת הריבית.

גם ד"ר יוסי מעלם, כלכלן המאקרו הראשי של אנליסט, רואה התגברות החששות האינפלציוניים כתופעה גלובלית. מעלם מעריך כי המגמה העולמית של העלייה במחירי הסחורות ובעיקר המזון יגבירו את הלחצים האינפלציוניים במדינות המתפתחות המובילות.

למגמות הגלובליות תהיה השפעה על המשק הישראלי ככלל ועל המדיניות המוניטרית בפרט", כותב מעלם. התגובה של בנק ישראל תלויה לדעתו במתרחש בארה"ב: "רק כאשר תחול התאוששות ברת קיימא בשוק העבודה האמריקאי תהיה גמישות בנק ישראל בכל הקשור להעלאות הריבית מלאה, שכן התאוששות זו תרמז על עליית הריבית הדולרית דבר שיקל (מאוד) על פעולות הריסון המוניטרי של בנק ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully