וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרנות גייסו בינואר 3.3 מיליארד שקל

רם עוזרי

1.2.2011 / 13:45

שהת 2011 נתפחה ברגל ימין לתעשיית הקרנות עם גיוסים גבוהים. עם זאת, ביומיים האחרונים נרשמו הפדיונות גבוהים בעקבות האירועים במצרים

שנת 2011 נפתחה עם גיוסים גבוהים בתעשיית הקרנות. הקרנות המסורתיות גייסו בינואר 2.1 מיליארד שקל, ואילו הקרנות הכספיות גייסו 1.2 מיליארד שקל - הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז מאי 2010. עם זאת, ביומיים האחרונים נרשמו פדיונות גבוהים בכל האפיקים אשר קיזזו חלק נכבד מהגיוסים של ינואר.

"את החודש האחרון ניתן לחלק לשניים: לפני ואחרי תחילת המהומות במצרים, שטרפו את כל הקלפים של תעשיית הקרנות מחדש", כותבים בבית ההשקעות מיטב. "במהלך חודש ינואר הספיקה תעשיית הקרנות לציין שיא חדש עם ניהול של כ-162 מיליארד שקל בנכסי הקרנות, אך לאור ירידות השערים והפדיונות הנלווים של היומיים האחרונים, נכסי תעשיית הקרנות ירדו ל-160.6 מיליארד שקל".

בקרנות המסורתיות בלטו במיוחד קרנות אג"ח חברות וכללי שרשמו גיוסים גבוהים של 2.1 מיליארד שקל. גם כאן, קוזזה העלייה של ינואר בפדיונות היומיים האחרונים שעמדו על 370 מיליון שקל. הקרנות המנייתיות סיימו את חודש ינואר עם גיוס של 300 מיליון שקל וביומיים האחרונים פדו 200 מיליון שקל.

באפיק הממשלתי נרשמה בינואר מגמה מעורבת: קרנות אג"ח מדינה וצמודי מדד סבלו מפדיונות של 0.8 מיליארד שקל ולעומתן הקרנות השקליות גייסו 0.5 מיליארד שקל. בקופות הגמל נרשמה בחודש ינואר תשואה משוקללת גבוהה של 0.5%, תודות לעליות באפיק המנייתי בחו"ל ובאיגרות החוב הקונצרניות בישראל. עם זאת, כותבים במיטב, הירידות בשוק המניות בארץ, בעיקר בימים האחרונים של החודש בשל המשבר במצרים, מיתנו משמעותית תשואות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully