וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי לא מאמין שתמ"א 38 תציל אתכם מרעידות אדמה

שלומית צור

1.2.2011 / 15:00

לראש עיריית ת"א קשה להאמין לתוכנית הבנייה שנועדה לחזק את המבנים מפני רעידות אדמה ולהציל חיים. "עדיף להגיד לציבור את האמת: תמ"א 38 עם הכל הכבוד היא פיתרון בכאילו"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מצנן את הציפיות מתוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38). במכתב ששיגר ליו"ר ועדת ההיגוי הבינ-משרדית להיערכות לרעידות אדמה ד"ר אבי שפירא, אומר חולדאי כי הקמפיין שיזם משרד התשתיות בטלוויזיה בו נראה חדר ילדים נחרב בעת רעידות אדמה, הוא "חטא ביסודו" בכך שהוא "מפחיד את הציבור מבלי שיש למישהו להציע פיתרון אמיתי לרעידות אדמה".

"תמ"א 38 עם הכל הכבוד היא רק פיתרון ב"כאילו" אומר חולדאי, "כאשר בפועל התוכנית מייצרת אי בהירות במישור התכנוני, ציפיות בלתי אפשריות בציבור ובסופו של דבר במבחן התוצאה - רק מעט מאוד מבנים טופלו בחמש שנות קיומה. אין גם ודאות כי היא אכן מייצרת חוזק אמיתי למבנים".

חולדאי כתב את הדברים בעקבות מכתב ששיגר שפירא לפני כשבוע לחולדאי בו ציין כי בעקבות הקמפיין התקשורתי בטלויזיה הגיעו אליו תלונות רבות מתושבי תל אביב המבקשים לחזק את ביתם מפני רעידות אדמה ונתקלים בקשיים בהשגת היתר בנייה.

לדברי שפירא, גם אם תמ"א 38 סותרת תוכניות קיימות בתל אביב יש הכרח להכין תוכנית בניין עיר (תב"ע) מקומית מכח תמ"א 38 לשם קידומה. "אבקשך לקדם את נושא חיזוק המבנים בעירך ולדאוג לכך שתושבים המעוניינים בכך יוכלו לקבל היתר בניה בלוח זמנים הגיוני", הוסיף שפירא, "מדובר בהצלת חיי אדם".

כאמור, חולדאי הגיב היום לדברים והגדיר את מכתבו של שפירא "תמוה". חולדאי אף הסביר כי כל תושב העיר המבקש לקבל היתר בנייה מתוקף תמ"א 38 זוכה לטיפול מסור ובתנאי שתוגשם המטרה לחיזוק הבניין מפני רעידות אדמה. "מעניין גם לדעת מה מועילה התוכנית למי שבאמת נמצא באזורי סיכון גבוה לרעידות אדמה כמו חצור הגלילית קריית שמונה ובית שאן שהתנאים הכלכליים שם אינם מאפשרים את מימושה. מה אתה מצפה מתושב נפחד לעשות?" אמר חולדאי, והוסיף כי הוא סבור "שעדיף לומר לציבור את האמת - גם אם היא קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully